- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Релігійне дисидентство в Україні»
Презентація на тему «Релігійне дисидентство в Україні»
435
Слайд #1
Презентація На тему : Релігійне дисидентство в Україні .
Слайд #2
План
1. Дисидентський рух.
2. Релігійне дисиденство.
3. Мета.
4.Причина виникнення.
5. Стан греко-католицької церкви.
6. Стан православної церкви.
7. Найбільш динамічні віровизнання
1. Дисидентський рух.
2. Релігійне дисиденство.
3. Мета.
4.Причина виникнення.
5. Стан греко-католицької церкви.
6. Стан православної церкви.
7. Найбільш динамічні віровизнання
Слайд #3
1. Дисидентський рух
Дисидентський рух — рух, учасники якого в СРСР
виступали за демократизацію суспільства, дотримання
прав і свобод людини, в Україні — за вільний розвиток
української мови та культури, реалізаціюправ українського
народу на власну державність.
Дисидентський рух — рух, учасники якого в СРСР
виступали за демократизацію суспільства, дотримання
прав і свобод людини, в Україні — за вільний розвиток
української мови та культури, реалізаціюправ українського
народу на власну державність.
Слайд #4
2. Релігійне дисиденство
Релігійне дисиденство - окремий різновид
дисидентства на Україні,який базувався на
релігії.
Релігійне дисиденство - окремий різновид
дисидентства на Україні,який базувався на
релігії.
Слайд #5
3. Мета
Головне своє завдання релігійна опозиція вбачала у боротьбі за реабілітацію та легалізацію Української греко-католицької церкви, протестантських церков та течій, за свободу совісті та вільне здійснення релігійних обрядів, повернення відібраних державою храмів та відбудову зруйнованих, звільнення засуджених за віру з місць ув'язнення, реабілітацію страчених служителів культу. Вона виступала проти втручання держави у діяльність віруючих і церкви, проти закриття храмів, переслідування підпільних богослужінь.
Головне своє завдання релігійна опозиція вбачала у боротьбі за реабілітацію та легалізацію Української греко-католицької церкви, протестантських церков та течій, за свободу совісті та вільне здійснення релігійних обрядів, повернення відібраних державою храмів та відбудову зруйнованих, звільнення засуджених за віру з місць ув'язнення, реабілітацію страчених служителів культу. Вона виступала проти втручання держави у діяльність віруючих і церкви, проти закриття храмів, переслідування підпільних богослужінь.
Слайд #6
4.Причина виникнення
Заборона Української автокефальної церкви в довоєнні роки та Української греко-католицької церкви — в повоєнні, шалена антирелігійна кампанія кінця 50-х — початку 60-х рр. викликали до життя нетрадиційний різновид дисидентства — релігійне.
Заборона Української автокефальної церкви в довоєнні роки та Української греко-католицької церкви — в повоєнні, шалена антирелігійна кампанія кінця 50-х — початку 60-х рр. викликали до життя нетрадиційний різновид дисидентства — релігійне.
Слайд #7
Теоретично радянська конституція гарантує свободу віросповідання. Але режим удавався до цілого ряду заходів для боротьби з релігійними віруваннями та практикою. Це було й обмеження релігійних публікацій, й заборона навчати дітей релігії, проведення серед них атеїстичної агітації, засилання агентів у середовище священнослужителів і церковної ієрархії, закривання культових споруд, застосування до тих, хто стоїть за віру, громадських та економічних санкцій, обмеження їхньої можливості здобути освіту.
Слайд #8
Для прикладу, на початок 1968 р. з 280 засуджених учасників національно-визвольної та опозиційної боротьби в Україні за релігію постраждали 84 особи, а на 1 серпня 1980 р. з 90 в'язнів українського руху опору 78 карались за "віру" (33 баптисти, 14 уніатів, 12 п'ятдесятників, 11 адвентистів, 6 єговістів і 2 православних). Проте духовна безплідність радянської ідеології з одного боку, та обурення жорстокою політикою режиму — з іншого зумовили відновлення потягу до релігії, особливо на селі.
Слайд #9
5. Стан греко-католицької церкви.
Активно боролися за відновлення своїх прав греко-католики. Формально ліквідована, греко-католицька церква діяла в західних областях України в підпільних ("катакомбних") умовах. Значна частина населення цих областей продовжувала таємно відправляти релігійні обряди. Існувало кількасот (до 350) парафій на чолі з священиками. Ними керували єпископи, які також діяли в підпіллі. З-за кордону церквою керував кардинал Йосип Сліпий, який у 1963 р. прибув у Ватикан після багаторічного сибірського заслання. Існували навіть підпільні монастирі й таємні друкарні.
Активно боролися за відновлення своїх прав греко-католики. Формально ліквідована, греко-католицька церква діяла в західних областях України в підпільних ("катакомбних") умовах. Значна частина населення цих областей продовжувала таємно відправляти релігійні обряди. Існувало кількасот (до 350) парафій на чолі з священиками. Ними керували єпископи, які також діяли в підпіллі. З-за кордону церквою керував кардинал Йосип Сліпий, який у 1963 р. прибув у Ватикан після багаторічного сибірського заслання. Існували навіть підпільні монастирі й таємні друкарні.
Слайд #10
Одним із активних борців за легалізацію греко-католицької
церкви в Україні був Йосип Тереля. У 1982 р. цей колишній
в'язень таборів та "спецпсихушок" став одним із організа-
торів Комітету захисту Української греко-католицької
церкви. Однак до її легалізації були ще довгі роки.
церкви в Україні був Йосип Тереля. У 1982 р. цей колишній
в'язень таборів та "спецпсихушок" став одним із організа-
торів Комітету захисту Української греко-католицької
церкви. Однак до її легалізації були ще довгі роки.
Слайд #11
6. Стан православної церкви.
Православна церква в Україні, що офіційно
називалася Російською православною
церквою, перебувала у вигіднішому
становищі, оскільки її визнавав радянський
уряд. Але ціною цього
було співробітництво
з режимом, що доходи-
ло до плазування
перед ним.
Православна церква в Україні, що офіційно
називалася Російською православною
церквою, перебувала у вигіднішому
становищі, оскільки її визнавав радянський
уряд. Але ціною цього
було співробітництво
з режимом, що доходи-
ло до плазування
перед ним.
Слайд #12
Як наслідок, у православній церкві, й особливо серед її ієрархії, поширилися корупція, лицемірство й тенденція задовольняти державні інтереси за рахунок релігійних потреб. Це призвело до того, що кілька членів нижчого духовенства, зокрема жорстоко переслідуваний В. Романюк, виступили з осудом як своїх зверх-ників, так і держави.
Слайд #13
7. Найбільш динамічні віровизнання
Чи не найбільш войовничими і динамічними віровизнаннями в Україні в 60-х—70-х рр. були баптистська та інші протестантські секти — п'ятдесятийки, адвентисти, свідки Єгови. Вони відправляли свої релігійні потреби в автономних конгрегаціях, навчали дітей, як цього вимагає їхня віра, нерідко відмовлялися реєструватися в органах влади, що ускладнювало контроль над ними. їхні фундаменталістські погляди, організація, що спирається на простих вірних, палка відданість вірі приваблювали до них численних новонавернених, особливо на Східній Україні.
Чи не найбільш войовничими і динамічними віровизнаннями в Україні в 60-х—70-х рр. були баптистська та інші протестантські секти — п'ятдесятийки, адвентисти, свідки Єгови. Вони відправляли свої релігійні потреби в автономних конгрегаціях, навчали дітей, як цього вимагає їхня віра, нерідко відмовлялися реєструватися в органах влади, що ускладнювало контроль над ними. їхні фундаменталістські погляди, організація, що спирається на простих вірних, палка відданість вірі приваблювали до них численних новонавернених, особливо на Східній Україні.
Слайд #14
В ці роки вони складали непропорційно
велику частку «в'язнів совісті» в СРСР.
До свого виїзду
в Сполучені Штати
першим провідником
баптистів був пастор
Георгій Вінс.
велику частку «в'язнів совісті» в СРСР.
До свого виїзду
в Сполучені Штати
першим провідником
баптистів був пастор
Георгій Вінс.