Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2)


245



Слайд #1


Квадратні корені
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #1

Слайд #2


Багато чого з математики незалишається в пам'яті, але коли зрозумієш її, тоді при нагоді легко згадати призабуте. М.В.Остроградський
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #2

Слайд #3


Розв'язувати найпростіші рівняння з коренями
Знаходити ОДЗ найпростішого виразу, що
містить арифметичний квадратний корінь
Формувати первинні вміння добувати
арифметичний квадратний корінь із числа
Сформувати уявлення про спосіб розв'язання
найпростіших рівнянь виду
Засвоїти зміст понять «квадратний корінь
з числа», «означення арифметичного
квадратного кореня з невід'ємного числа»
Мета уроку:
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #3

Слайд #4


Математичний диктант :
Варіант «Б»
1) Скільки точок перетину мають графіки функцій
у= -3х та у = x2 :
Варіант «А»
1) Яка з точок належить
графіку функції у = x2
1)1; 2) 2; 3) не перетинаються
4) безліч
2)
Яка з прямих перетинає графік функції у = x2
у= -1 3) у=1000
2) у= - 8 4) у= - 4-х
1) А (0,01; 0,1) 2) С (-10; 100)
3) Р( -0,5; -0,25)
2) Знайдіть значення аргументу, якщо значення функції у= x2 дорівнює 9 :
3; 2)-3 і 3 ; 3) 81.
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #4

Слайд #5


Математичний диктант :
5) Складіть і розв'яжіть графічно рівняння, яке б мало один розв'язок у І чверті та один у ІІ чверті.
6) Побудуйте графік функції у = x2 для
-3 ≤ х ≤ 2.
3) Користуючись графіком
функції у = x2 , зображеним
на мал.38 (с.131) підручника,
знайдіть :
а) значення функції, якщо
значення аргументу дорівнює:
-1,2 ; 0,9; 1,4; 0.
б) значення аргументу, при якому значення функції дорівнює : 2; 4; 6; 9.
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #5

Слайд #6


Питання на повторення :
Інтерактивна вправа “Мікрофон”
Подайте у вигляді квадрата: 16; 81; ;
Знайти значення виразу : ; ;-
Порівняйте їх.
Назвати число, квадрат якого дорівнює 25 ; 36 ;
9 ; 121 ; 0 ; -9 .
Які числа задовольняють рівняння :
;
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #6

Слайд #7


Історична довідка :
З давних давен поряд із відшуканням площі квадрата за
відомою довжиною його сторони доводилося розв'язувати
обернену задачу: “ Якою повинна бути сторона квадрата,
щоб його площа дорівнювала а ?”
Таку задачу вміли розв'язувати ще 4 тисячі років тому
вавилонські вчені. Вони склали таблицю квадратів багатьох
натуральних чисел і, користуючись нею, знаходили
квадратні корені з чисел, які були в таблиці.
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #7

Слайд #8


Квадратні корені
Квадратним коренем з числа а називають число, квадрат якого дорівнює а.
Наприклад :
Квадратними коренями числа 49 є 7 і -7 тому, що
= 49 і = 49.
Квадратний корінь з від'ємного числа не існує!
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #8

Слайд #9


Арифметичний квадратний корінь
Арифметичним квадратним коренем з числа а
називають невід'ємне число, квадрат якого
дорівнює а. ≥ 0 і = а
- знак арифметичного квадратного кореня
або радикал (від латинського слова radix - корінь)
а - підкореневий вираз
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #9

Слайд #10


Історична довідка :
У ХІІІ-ХУ ст. європейські математики,
скорочуючи слово radix, позначали
квадратний корінь знаками R, . Наприклад,
запис мав такий вигляд : 7. У ХУІ ст.
стали використовувати знак √. Походження
цього символу, мабуть, пов'язано з
рукописною буквою r..
Рене Декарт
(1596 - 1650)
У ХУІІ ст. видатний французький математик Рене Декарт, поєднавши знак √ з горизонтальною рискою, отримав символ .
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #10

Слайд #11


Запам'ятай !
Якщо в ≥ 0 і = а , то .
Для будь – якого невід'ємного числа а справедливо, що ≥ 0 і = а .
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #11

Слайд #12


Завдання :
1. Покажіть, що 13 – арифметичне значення квадратного кореня із 169.
Розв'язання : = 169, 13 – число додатне, тому
2.Знайдіть значення виразу .
Розв'язання :
, бо 15 > 0 і =225.
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #12

Слайд #13


Завдання :
3. Розв'яжіть рівняння : .
а) б)
Розв'язання :
а) , 5 > 0, = х + 3 ; х = 22.
Відповідь : 22.
б) , ,
; ;
Відповідь : 1.
13
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #13

Слайд #14


Підсумок уроку: “доповніть речення “
Квадратний корінь з числа а – це …
З додатного числа а існує … різних квадратних корені.
З числа 0 існує … квадратних корені.
Арифметичне значення квадратного кореня з числа а – це …
З Рівняння = 100 має корені …
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #14

Слайд #15


1.
Знайдіть значення виразу:
Невірно!
Молодець!
Тестова робота
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #15

Слайд #16


2.
Невірно!
Молодець!
Знайдіть значення виразу:
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #16

Слайд #17


3.
Знайти значення виразу:
Невірно!
Молодець!
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #17

Слайд #18


4.
Невірно!
Молодець!
Знайти значення виразу :
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #18

Слайд #19


5.
Невірно!
Молодець!
Яка із рівностей правильна :
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #19

Слайд #20


6.
Невірно!
Молодець!
Яка рівність є хибною :
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #20

Слайд #21


7.
Обчисліть :
Невірно!
Молодець!
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #21

Слайд #22


8.
Знайти х:
Невірно!
Молодець!
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #22

Слайд #23


9.
Який вираз не має змісту :
Невірно!
Молодець!
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #23

Слайд #24


Домашнє завдання
Опрацювати п.14 (с.135) .
Рівень А: №№ 618, 621, 622,
626 (с.138) ;
Рівень Б : №№ 646, 649, 652, 654 (с.141).
Презентація на тему «Квадратні корені» (варіант 2) - Слайд #24