Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1)


228



Слайд #1


Теплові двигуни
підготувала
учениця 10-Ю класу
Побережна Марія
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #1

Слайд #2


Теплові двигуни
Левова частина двигунів на Землі – це теплові двигуни. І хоча винайшли їх досить давно, уявити сучасне життя без них просто неможливо. Дійсно, більшість літаків, кораблів, машин та автомобілів обладнані саме такими двигунами. Отже, що ж розуміють під тепловими двигунами?
Теплові двигуни – це пристрої, що перетворюють енергію палива в механічну енергію.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #2

Слайд #3


Типи терплових двигунів
Можуть бути різні механізми перетворення теплової енергії у енергію механічну. Виділяють поршневі, турбінні двигуни.
У поршневому дигуні відбувається розширення газу, що тисне на поршень, змушуючи його переміщатися. У турбодвигуні розширення газу діє на лопатки колеса турбіни, спричиняючи його обертання.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #3

Слайд #4


Типи терплових двигунів
Прикладами поршневих двигунів є парові машини і двигуни внутрішнього згорання (карбюраторні і дизельні). Турбіни двигунів бувають газові (наприклад, в авіаційних турбореактивних двигунах) і парові.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #4

Слайд #5


Принцип дії парового двигуна
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #5

Слайд #6


Двигуни внутрішнього згорання
Двигу́н вну́трішнього згора́ння - це тип двигуна, теплова машина, в якій хімічна енергія палива (звичайно застосовується рідке або газоподібне вуглеводневе паливо), що згоряє в робочій зоні, перетвориться в механічну роботу.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #6

Слайд #7


Принцип дії двигуна внутрішнього згорання
Розглянемо принцип дії чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння. Основним його елементом є циліндр із поршнем, усередині якого відбувається згоряння палива (звідси походить назва двигуна). Як правило, їх кілька. Тому кажуть про дво-, чотири- чи восьмициліндрові двигуни.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #7

Слайд #8


Принцип дії двигуна внутрішнього згорання
Циліндр має два отвори з клапанами — впускним і випускним. Робота ДВЗ ґрунтується на чотирьох послідовних процесах — тактах, які весь час повторюються. Перший такт — це впуск пальної суміші, що здійснюється через впускний клапан, коли поршень рухається вниз. Після того, як поршень досягне нижньої точки, всмоктування палива припиняється і обидва клапани закриваються.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #8

Слайд #9


Принцип дії двигуна внутрішнього згорання
Під час другого такту, коли поршень рухається вгору, відбувається стискання суміші, внаслідок чого її температура підвищується. У верхній точці поршня суміш запалюється електричною іскрою від свічки. Вона миттєво спалахує, через значне нагрівання розширюється й тисне на поршень. Сила тиску штовхає поршень донизу, відбувається третій такт — робочий хід, під час якого виконується робота.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #9

Слайд #10


Принцип дії двигуна внутрішнього згорання
За допомогою шатунного механізму рух поршня передається колінчатому валу, який з'єднано з колесами автомобіля. Виконуючи роботу, суміш розширюється й одночасно охолоджується. Після проходження поршнем нижньої точки відкривається випускний клапан і під час руху поршня вгору відбувається четвертий такт — випуск відпрацьованих газів. Таким чином, робочий цикл чотиритактного двигуна завершується, і згодом все починається з першого такту.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #10

Слайд #11


Принцип дії двигуна внутрішнього згорання
Оскільки з чотирьох тактів ДВЗ лише один — робочий, двигун має інерційний механізм — маховик. Він запасає енергію, за рахунок якої колінчастий вал обертається під час виконання решти тактів.Маховик може бути виконано у вигляді корзини зчеплення або шестерні на яку передається крутний момент від пускового двигуна (стартера), також маховиком є щоки колінчатого вала багатоциліндрового двигуна.
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #11

Слайд #12


ККД теплового двигуна
Презентація на тему «Теплові двигуни» (варіант 1) - Слайд #12