- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Двигун»
Презентація на тему «Двигун»
232
Слайд #1
Двигу́н — енергосилова машина, що перетворює який-небудь вид енергії в механічну роботу.
Первинні двигуни (гідротурбіни, двигун внутрішнього згорання та інші) безпосередньо перетворюють енергію природних ресурсів (води, ядерного палива) у механічну, електричну тощо енергію.
Вторинні двигуни (наприклад, електричні) одержують енергію від первинних двигунів, перетворювачів чи накопичувачів енергії (наприклад,сонячний батарей, пружинних механізмів)
Первинні двигуни (гідротурбіни, двигун внутрішнього згорання та інші) безпосередньо перетворюють енергію природних ресурсів (води, ядерного палива) у механічну, електричну тощо енергію.
Вторинні двигуни (наприклад, електричні) одержують енергію від первинних двигунів, перетворювачів чи накопичувачів енергії (наприклад,сонячний батарей, пружинних механізмів)
Слайд #2
Двигу́н вну́трішнього згора́ння — тип двигуна, теплова машина, в якій хімічна енергія палива, що згоряє в робочій зоні, перетвориться в механічну роботу. Поряд із електричним двигун внутрішнього згоряння є одним із найпоширеніших типів двигунів.
Слайд #3
Бензи́новий двигу́н — двигун, який у якості палива використовує різні типи бензинів. Як паливо бензинових двигунів також може використовуватись горючий газ, різні типи спиртів. Використовується як рушій в транспортних засобах, бензопилах, газонокосарках.
Потужні бензинові двигуни: DTM V6
Потужні бензинові двигуни: DTM V6
Слайд #4
Двигун Ванкеля, роторний бензиновий двигун, сконструйований німецьким інженером Феліксом Ванкелем Працює за тим же принципом, що і чотиритактний бензиновий двигун, але такти проходять у різних секторах камери в просторі між стінками двигуна і трикутним поршнем-ротором.
Слайд #5
Електродвигу́н, — електричнамашина, двигун, що перетворює елелектричну енергію в механічну.
Електродвигуни — основний вид двигунів у промисловості, на транспорті і в побуті.
Електродвигуни
Електродвигуни — основний вид двигунів у промисловості, на транспорті і в побуті.
Електродвигуни
Слайд #6
Патент Ніколи Тесли (США, 1882) де пояснюється принцип роботи електродвигуна.
Магнітне поле, що періодично змінює свій напрямок, лягло в основу принципа роботи електродвигуна
Магнітне поле, що періодично змінює свій напрямок, лягло в основу принципа роботи електродвигуна
Слайд #7
Ди́зельний двигу́н — двигун внутрішнього згорання, у якому використовується легке нафтове паливо.
Схема роботи чотиритактного дизельного ДВЗ
Схема роботи чотиритактного дизельного ДВЗ
Слайд #8
Теплови́й двигу́н — машина для перетворення теплової енергії в механічну роботу.
Тепловий двигун і є посередником між нагрівачем і охолоджувачем.
Тепловий двигун і є посередником між нагрівачем і охолоджувачем.
Слайд #9
Парова́ маши́на — тепловий поршневий двигун зовнішнього згорання, в якому потенціальна енергія водяної пари, котра надходить під тиском з парового котла, перетворюється в механічну роботу при зворотно-поступальному русі поршня, який через механічні ланки надаєобертального руху вихідному валу.
Слайд #10
Зусилля поршня — 1 за допомогою штока — 2, повзуна — 3, шатуна — 4 і кривошипа — 5 передається у вигляді крутного моменту вихідному валу — 6, що несе маховик — 7, який служить для зменшення нерівномірності обертання вала. Ексцентрик, що розміщений на вихідному валу, за допомогою ексцентрикової тяги приводить в рух золотник — 8, який керує подачею пари в порожнини циліндра. Відпрацьована пара з циліндра випускається в атмосферу або надходить в конденсатор. Для підтримки сталої швидкості обертання вала при змінному навантаженні парові машини оснащуються відцентровим регулятором (регулятором Вата) — 9, що, залежно від швидкості обертання валу, автоматично змінює або площу перетину каналу проходження пари, котра подається в парову машину (дросельне регулювання, показано на малюнку), або момент припинення наповнення циліндра (кількісне регулювання).
Слайд #11
Парова турбіна – паровий двигун неперервної дії, що перетворює теплову енергію в енергію обертання ротора. Він потрібен для перетворення теплової енергії водяної пари в механічну роботу. Парова турбіна використовує не потенційну енергію, а кінетичну енергію пари.
Ротор парової турбіни на ТЕС
Ротор парової турбіни на ТЕС
Слайд #12
Газова турбіна — це тепловий двигун безперервної дії, на лопатках якого енергія стисненого і нагрітого газу перетворюється в механічну роботу на валу.
Слайд #13
Реакти́вний двигу́н — двигун-рушій, що створює тягу внаслідок швидкого витікання робочого тіла із сопла, найчастіше робочим тілом є гарячі гази, що утворюються внаслідок спалювання палива у камерах згоряння.
Схема реактивного авіадвигуна:1) Впуск повітря2) Знижений тиск компресії3) Підвищений тиск компресії4) Горіння5) Вихлоп6) Гарячий тракт7) Турбіна8) Камера згорання9) Холодний тракт10) Повітрязабірник
Схема реактивного авіадвигуна:1) Впуск повітря2) Знижений тиск компресії3) Підвищений тиск компресії4) Горіння5) Вихлоп6) Гарячий тракт7) Турбіна8) Камера згорання9) Холодний тракт10) Повітрязабірник
Слайд #14
Вíчний двиѓун — ідеальний двигун, задуманий так, що, будучи запущеним один раз, буде працювати постійно і не вимагатиме додаткового надходження енергії. Подібний пристрій вступає в протиріччя з двома законами термодинаміки:1.енергія не може бути ні створена, ні зруйнована (закон збереження енергії)2.теплота не може перетікати від холоднішого об'єкта до теплішого.У результаті всім реальним двигунам потрібне постійне постачання енергією, і жодна теплова машина не може перетворювати все тепло в корисну роботу.
Одна з пропозицій вічного двигуна, рушійною силою якого є світло
Одна з пропозицій вічного двигуна, рушійною силою якого є світло
Слайд #15
Екологічні проблеми використання теплових машин
Одним із факторів негативного впливу двигунів на природу є теплове забруднення. Досить порівняти температуру газоподібних продуктів згоряння з температурою навколишнього середовища (наприклад у ДВЗ t=1600 – 25000С). Це призводить до поступового підвищення середньої температури на Землі.
Другим фактором негативного впливу на природу є надмірно велике споживання кисню тепловими двигунами і викидання в атмосферу продуктів згоряння, які містять у собі шкідливі речовини.
Одним із факторів негативного впливу двигунів на природу є теплове забруднення. Досить порівняти температуру газоподібних продуктів згоряння з температурою навколишнього середовища (наприклад у ДВЗ t=1600 – 25000С). Це призводить до поступового підвищення середньої температури на Землі.
Другим фактором негативного впливу на природу є надмірно велике споживання кисню тепловими двигунами і викидання в атмосферу продуктів згоряння, які містять у собі шкідливі речовини.