- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Емоції та почуття.Види емоційних станів»
Презентація на тему «Емоції та почуття.Види емоційних станів»
751
Слайд #1
Емоції та почуття.
Види емоційних станів
Види емоційних станів
Слайд #2
Робота в парах
Прислухайтеся до своїх органів чуттів і продовжіть фразу:
“ У цю хвилину я відчуваю …”
Це – ваші відчуття!
Прислухайтеся до своїх органів чуттів і продовжіть фразу:
“ У цю хвилину я відчуваю …”
Це – ваші відчуття!
Слайд #3
Прислухайтесь до свого настрою і продовжіть фразу: “ У цю хвилину мені…”
Це – ваші емоції!
Це – ваші емоції!
Слайд #4
Висловіть свої почуття один до одного.
“Ти подобаєшся мені”, “Я відчуваю до тебе симпатію”, “Я поважаю тебе”…
Це – ваші почуття!
“Ти подобаєшся мені”, “Я відчуваю до тебе симпатію”, “Я поважаю тебе”…
Це – ваші почуття!
Слайд #5
То що ж таке «емоції» та «почуття»?
Слайд #6
Емоції-реакція людини і тварини на вплив внутрішніх і зовнішніх подразників, що мають яскраво виражене суб'єктивне забарвлення.
Емоція - це конкретна форма протікання психічного процесу переживання почуттів.
Почуття - це відображення у свідомості людини її ставлення до дійсності, що виникає при задоволенні чи незадоволенні вищих потреб.
Емоція - це конкретна форма протікання психічного процесу переживання почуттів.
Почуття - це відображення у свідомості людини її ставлення до дійсності, що виникає при задоволенні чи незадоволенні вищих потреб.
Слайд #7
В житті людини велике значення мають не тільки безпосередньо емоції, а й такий їх специфічний прояв як почуття. Обидва явища хоч і існують в єдності, все ж мають суттєві відмінності.
Емоції – це реакції, які викликаються певними епізодичними впливами або внутрішніми станами організму.
Почуття – це стале емоційне ставлення tttдо різних сторін оточуючої дійсності.
Емоції – це прості переживання, ttttпов'язані з задоволенням або ttttнезадоволенням органічних потреб.
Почуття пов'язані з вищими духовними потребами, що виникли в ході історичного розвитку людства.
Емоції пов'язані з першою сигнальною системою. Почуття пов'язані з другою сигнальною системою.
Емоції – це реакції, які викликаються певними епізодичними впливами або внутрішніми станами організму.
Почуття – це стале емоційне ставлення tttдо різних сторін оточуючої дійсності.
Емоції – це прості переживання, ttttпов'язані з задоволенням або ttttнезадоволенням органічних потреб.
Почуття пов'язані з вищими духовними потребами, що виникли в ході історичного розвитку людства.
Емоції пов'язані з першою сигнальною системою. Почуття пов'язані з другою сигнальною системою.
Слайд #8
За ступенем збудження чи заспокоєння
СТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ (від грецького слова tt“стенос”- сила) підвищують ttttактивність, енергію та ttttжиттедіяльність, tttttвикликають підйом
та бадьористь.
АСТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ (від грецького слова “астенос”- слабкість, безсилля) зменшують активність та енергію людини, пргнічують життедіяльність.
СТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ (від грецького слова tt“стенос”- сила) підвищують ttttактивність, енергію та ttttжиттедіяльність, tttttвикликають підйом
та бадьористь.
АСТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ (від грецького слова “астенос”- слабкість, безсилля) зменшують активність та енергію людини, пргнічують життедіяльність.
Слайд #9
Функції емоцій:
– сигнальна функція – завдяки емоціям ми дізнаємось про значущі для нас події, про те, що відбувається навколо;
– регулятивна функція – забезпечує напрямок і інтенсивність поведінки людини;
– експресивна функція – виражає внутрішні переживання індивіда в зовнішній формі – міміці, жестах, особливостях мовлення та т ін.;
– комунікативна функція – за допомогою емоцій ми спілкуємось один з одним.
– сигнальна функція – завдяки емоціям ми дізнаємось про значущі для нас події, про те, що відбувається навколо;
– регулятивна функція – забезпечує напрямок і інтенсивність поведінки людини;
– експресивна функція – виражає внутрішні переживання індивіда в зовнішній формі – міміці, жестах, особливостях мовлення та т ін.;
– комунікативна функція – за допомогою емоцій ми спілкуємось один з одним.
Слайд #10
Емоційні стани - психічні стани, які виникають у процесі життєдіяльності суб'єкта і визначають не тільки рівень інформаційно-енергетичного обміну, але і спрямованість поведінки. Емоції керують людиною набагато сильніше, ніж це здається на перший погляд.
Навіть відсутність емоцій це ttttемоція, точніше ціле емоційний tttстан, який характеризується ttttвеликою кількістю ttttttособливостей у поведінці tttttлюдини.
Навіть відсутність емоцій це ttttемоція, точніше ціле емоційний tttстан, який характеризується ttttвеликою кількістю ttttttособливостей у поведінці tttttлюдини.
Слайд #11
ОСНОВНІ емоційні стани, що виділяються в психології:
1) Радість (задоволення, веселощі)2) Смуток (апатія, сум, депресія),3) Гнів (агресія, озлоблення),4) Страх (тривога, переляк),5) Подив (цікавість),6) Огида (презирство, огиду).
1) Радість (задоволення, веселощі)2) Смуток (апатія, сум, депресія),3) Гнів (агресія, озлоблення),4) Страх (тривога, переляк),5) Подив (цікавість),6) Огида (презирство, огиду).
Слайд #12
Обробка та інтерпретація результатів
Підбийте підсумки самооцінювання:
«Перешкоди» у встановленні емоційних контактів:
Номери питань і відповіді за «ключем»
1. Невміння управляти емоціями, дозувати їх
+ 1,
-6,
+11,
+16,
-21
2. Неадекватний прояв емоцій
-2
+7,
+12,
+17,
+22
3. Негнучкість, нерозвиненість, невиразність емоцій
+3,
+8,
+13,
+18,
-23
4. Домінування негативних емоцій
+4,
+9,
+ 14,
+19,
+24
5. Небажання зблизитися з людьми на емоційній основі
+5,
+ 10
+15,
+20
, +25
Підбийте підсумки самооцінювання:
«Перешкоди» у встановленні емоційних контактів:
Номери питань і відповіді за «ключем»
1. Невміння управляти емоціями, дозувати їх
+ 1,
-6,
+11,
+16,
-21
2. Неадекватний прояв емоцій
-2
+7,
+12,
+17,
+22
3. Негнучкість, нерозвиненість, невиразність емоцій
+3,
+8,
+13,
+18,
-23
4. Домінування негативних емоцій
+4,
+9,
+ 14,
+19,
+24
5. Небажання зблизитися з людьми на емоційній основі
+5,
+ 10
+15,
+20
, +25
Слайд #13
Фундаментальні емоції (за К.Є. Ізардом)
1. ІНТЕРЕС – позитивна емоція, що мотивує навчання, розвиток навичок та вмінь, творчі прагення.
2. РАДІСТЬ – позитивне емоційне ttttзбудження, що виникає при появі ttttможливості досить повно задовольнити tttактуальну потребу, ймовірність чого до tttцього моменту була невисокою чи ttttневизначеною.
3. ГОРЕ – емоція зумовлена комплексом причин, пов”язаних з невідтвореними життєвими втратами.
4. ГНІВ - може викликати бажання покарати, наказати.Може сприяти мобілізації сили, викликати відчуття впевненності у правильності власних дій.
5. ОГИДА – часто виникає разом з гнівом, але має свої власні ознаки і по- іншому переживається. Огида являє собою бажання позбавитись від когось чи від чогось.
1. ІНТЕРЕС – позитивна емоція, що мотивує навчання, розвиток навичок та вмінь, творчі прагення.
2. РАДІСТЬ – позитивне емоційне ttttзбудження, що виникає при появі ttttможливості досить повно задовольнити tttактуальну потребу, ймовірність чого до tttцього моменту була невисокою чи ttttневизначеною.
3. ГОРЕ – емоція зумовлена комплексом причин, пов”язаних з невідтвореними життєвими втратами.
4. ГНІВ - може викликати бажання покарати, наказати.Може сприяти мобілізації сили, викликати відчуття впевненності у правильності власних дій.
5. ОГИДА – часто виникає разом з гнівом, але має свої власні ознаки і по- іншому переживається. Огида являє собою бажання позбавитись від когось чи від чогось.
Слайд #14
Фундаментальні емоції (за К.Є. Ізардом)
6. ПРЕЗИРСТВО - емоція,що відображає втрату іншою людиною чи цілою групою своєї значущості для індивіда, переживання останнім своєї переваги в порівнянні з іншими.
7. СТРАХ – переживання, зумовлене ttttотриманням прямої чи опосередкованої tttінформації про реальну чи уявну загрозу, tttочікування невдачі при здійсненні дій, ttttобумовленої ситуацією, що tttttвиникла.Вважається , що страх являється tttоднією з найбільших негативних емоцій.
8. ПОДИВ – різке підвищення нервової стимуляції, що виникає в наслідок несподіваних подій.
6. ПРЕЗИРСТВО - емоція,що відображає втрату іншою людиною чи цілою групою своєї значущості для індивіда, переживання останнім своєї переваги в порівнянні з іншими.
7. СТРАХ – переживання, зумовлене ttttотриманням прямої чи опосередкованої tttінформації про реальну чи уявну загрозу, tttочікування невдачі при здійсненні дій, ttttобумовленої ситуацією, що tttttвиникла.Вважається , що страх являється tttоднією з найбільших негативних емоцій.
8. ПОДИВ – різке підвищення нервової стимуляції, що виникає в наслідок несподіваних подій.
Слайд #15
Фундаментальні емоції (за К.Є. Ізардом)
9. СОРОМ – виникає як переживання неузгодженності (дійсного чи тільки уявного ) між нормою поведінки і фактичною оцінкою, ttпрогнозування засуджуючої чи різко негативної tttоцінки оточуючих.Сором мотивує бажання tttсховатися, зникнути.
10. ПРОВИНА- емоція, схожа на сором, tttоскільки також виникає у результаті ttttнеузгодження очікуваної та реальної ttttповедінки.
Однак сором може з'являтися внаслідок tttбудь-яких помилок, вина ж виникає при порушеннях морального чи етичного характеру, при чому в ситуаціях, в в яких людина відчуває особливу відповідальність.
9. СОРОМ – виникає як переживання неузгодженності (дійсного чи тільки уявного ) між нормою поведінки і фактичною оцінкою, ttпрогнозування засуджуючої чи різко негативної tttоцінки оточуючих.Сором мотивує бажання tttсховатися, зникнути.
10. ПРОВИНА- емоція, схожа на сором, tttоскільки також виникає у результаті ttttнеузгодження очікуваної та реальної ttttповедінки.
Однак сором може з'являтися внаслідок tttбудь-яких помилок, вина ж виникає при порушеннях морального чи етичного характеру, при чому в ситуаціях, в в яких людина відчуває особливу відповідальність.
Слайд #16
Тривалі емоційні стани:
Афект – психологічний стан, в основі якого лежить сильне, відносно короткочасне емоційне переживання. Це реакція на екстремальну ситуацію.
Настрій – загальний, відносно невеликий за інтенсивністю, емоційний стан людини, що характеризує її життєвий тонус протягом певного часу.
Пристрасть – стійке, глибоке та сильне емоційне прагнення людини до певного tttоб'єкта. Максимальний інтерес до предмета.
Фрустрація – емоційний стан людини, який викликається tttоб'єктивно нездоланними перешкодами або труднощами tttна шляху досягнення бажаної мети.
Стрес – сильне емоційне збудження, а також сукупність tttстереотипних, філогенетично запрограмованих ttttнеспецифічних реакцій усього організму, що робить tttможливим підвищену фізичну активність. Виникає в tttскрутних, несподіваних та небезпечних ситуаціях.
Афект – психологічний стан, в основі якого лежить сильне, відносно короткочасне емоційне переживання. Це реакція на екстремальну ситуацію.
Настрій – загальний, відносно невеликий за інтенсивністю, емоційний стан людини, що характеризує її життєвий тонус протягом певного часу.
Пристрасть – стійке, глибоке та сильне емоційне прагнення людини до певного tttоб'єкта. Максимальний інтерес до предмета.
Фрустрація – емоційний стан людини, який викликається tttоб'єктивно нездоланними перешкодами або труднощами tttна шляху досягнення бажаної мети.
Стрес – сильне емоційне збудження, а також сукупність tttстереотипних, філогенетично запрограмованих ttttнеспецифічних реакцій усього організму, що робить tttможливим підвищену фізичну активність. Виникає в tttскрутних, несподіваних та небезпечних ситуаціях.
Слайд #17
Апатія — філософське поняття, психічний стан, викликаний втомою, важкими переживаннями або хворобою, що означає відмову від всіх пристрастей, зникнення інтересу та байдужість до всього оточуючого, звільнення від почуття страху і проблем навколишньої дійсності.
Депресія (від латинського слова depressum - знижувати, придушувати, гнітити) - стан, що характеризується пригніченим чи tttсумним настроєм і зниженням психічної ttttактивності, що сполучаються з руховими ttttрозладами і різноманітними соматичними tttt(тілесними) порушеннями (втрата апетиту, ttttсхуднення, запори, зміна ритму серцевої ttttдіяльності і т.п.).
Доброзичливість - відношення до людини, орієнтоване на сприяння його благу, на здійснення добра. Суб'єктивно доброзичливість проявляється в прихильності, симпатії, співчутті, благодіянні.
Переляк-серйозний страх є відповіддю на деяку грізну небезпеку що насувається, тоді як дріб'язковий повстає при зіткненні з незначною небезпекою.
Депресія (від латинського слова depressum - знижувати, придушувати, гнітити) - стан, що характеризується пригніченим чи tttсумним настроєм і зниженням психічної ttttактивності, що сполучаються з руховими ttttрозладами і різноманітними соматичними tttt(тілесними) порушеннями (втрата апетиту, ttttсхуднення, запори, зміна ритму серцевої ttttдіяльності і т.п.).
Доброзичливість - відношення до людини, орієнтоване на сприяння його благу, на здійснення добра. Суб'єктивно доброзичливість проявляється в прихильності, симпатії, співчутті, благодіянні.
Переляк-серйозний страх є відповіддю на деяку грізну небезпеку що насувається, тоді як дріб'язковий повстає при зіткненні з незначною небезпекою.
Слайд #18
Почуття і здоров'я
5 емоцій,що негативно впливають на здоров'я
Австрійський вчений, ttttфахівець у галузі психології tttта психосоматики, Вольфганг tttГрубер провів дослідження, в tttході якого він спостерігав за tttдобровольцями у кількості двох тисяч протягом п‘яти років. Підбивши підсумки, було виділено 5 найшкідливіших для здоров'я почуттів.
5 емоцій,що негативно впливають на здоров'я
Австрійський вчений, ttttфахівець у галузі психології tttта психосоматики, Вольфганг tttГрубер провів дослідження, в tttході якого він спостерігав за tttдобровольцями у кількості двох тисяч протягом п‘яти років. Підбивши підсумки, було виділено 5 найшкідливіших для здоров'я почуттів.
Слайд #19
Заздрість
Було з‘ясовано, що у заздрісників вище ризик виникнення інфаркту у 2,5 рази, ніж у людей, які раді чужим успіхам. Вчений назвав заздрість отрутою для людського серця.
Було з‘ясовано, що у заздрісників вище ризик виникнення інфаркту у 2,5 рази, ніж у людей, які раді чужим успіхам. Вчений назвав заздрість отрутою для людського серця.
Слайд #20
Ревнощі
Дослідження показало, що ревнощі ведуть до порушення гормонального статусу організму. Почуття ревнощів притаманне дріб'язковим, тиранічними людям.
Дослідження показало, що ревнощі ведуть до порушення гормонального статусу організму. Почуття ревнощів притаманне дріб'язковим, тиранічними людям.
Слайд #21
Самобичування
Як було показано, почуття провини до себе підвищує ймовірність розвитку онкологічних процесів. Люди, що займаються самобичуванням, частіше хворіють на простудні захворювання, більше схильні до інфекцій і сприймають це як належне. А вчені стверджують, що здоров'я на 80% залежить від психологічного стану людини.
Як було показано, почуття провини до себе підвищує ймовірність розвитку онкологічних процесів. Люди, що займаються самобичуванням, частіше хворіють на простудні захворювання, більше схильні до інфекцій і сприймають це як належне. А вчені стверджують, що здоров'я на 80% залежить від психологічного стану людини.
Слайд #22
Жалість до себе
Жалість до себе веде до виникнення проблем з печінкою, збільшується вироблення ацетилхоліну — гормону слабкості, знижується вміст цукру в крові, виникають проблеми з прийомом їжі.
Жалість до себе веде до виникнення проблем з печінкою, збільшується вироблення ацетилхоліну — гормону слабкості, знижується вміст цукру в крові, виникають проблеми з прийомом їжі.
Слайд #23
Жадібність
У жадібних людей часто виникають проблеми з травленням, може виникнути булімія або анорексія. Почуття жадібності часто межує з недоречним марнотратством.
У жадібних людей часто виникають проблеми з травленням, може виникнути булімія або анорексія. Почуття жадібності часто межує з недоречним марнотратством.
Слайд #24
Види почуттів
Моральні почуття — це почуття, в яких виявляється стійке ставлення людини до суспільних подій, до інших людей, до самої себе.
Естетичні почуття — це чуття краси в явищах природи, в праці, в гармонії барв, звуків, рухів і форм.
Праксичні почуття — це переживання людиною свого ставлення до діяльності.
Інтелектуальні почуття являють собою емоційний відгомін ставлення особистості до пізнавальної діяльності в широкому розумінні.
Пізнавальні почуття залежно від умов життя, навчання та виховання мають різні рівні свого розвитку.
Моральні почуття — це почуття, в яких виявляється стійке ставлення людини до суспільних подій, до інших людей, до самої себе.
Естетичні почуття — це чуття краси в явищах природи, в праці, в гармонії барв, звуків, рухів і форм.
Праксичні почуття — це переживання людиною свого ставлення до діяльності.
Інтелектуальні почуття являють собою емоційний відгомін ставлення особистості до пізнавальної діяльності в широкому розумінні.
Пізнавальні почуття залежно від умов життя, навчання та виховання мають різні рівні свого розвитку.
Слайд #25
Тренінг самоконтролю
Надути кульку нормального розміру іншу – занадто сильно.
Яка кулька “проживе” довше?
Що може статися з тією , що надута занадто сильно?
Надути кульку нормального розміру іншу – занадто сильно.
Яка кулька “проживе” довше?
Що може статися з тією , що надута занадто сильно?
Слайд #26
Поради для самоконтролю емоційного стану
Вправа «Візьми себе в руки».
Продовжуючи тему самоконтролю і саморегуляції поведінки керівник навчає дітей наступному прийому. Він говорить, що як тільки учень відчує, що його щось непокоїть, хочеться когось стукнути, щось кинуть, є дуже простий засіб довести собі свою силу: потрібно взятися долонями за лікті і сильно притиснути руки до грудей. – це поза сильної духом людини.
Вправа «Візьми себе в руки».
Продовжуючи тему самоконтролю і саморегуляції поведінки керівник навчає дітей наступному прийому. Він говорить, що як тільки учень відчує, що його щось непокоїть, хочеться когось стукнути, щось кинуть, є дуже простий засіб довести собі свою силу: потрібно взятися долонями за лікті і сильно притиснути руки до грудей. – це поза сильної духом людини.
Слайд #27
Рекомендації для тих, хто бажає побороти невдачі
Недовіра людини у свої здібності, обрікає її до постійних невдач.
Страх притягує невдачі! Руйнує особистість та її власне життя!
Сила, мудрість та спокій розсіють страх і небезпеку.
Опиши свою невдачу або кризу, яка сталася з тобою за останній час, і не забудь додати те, чого цей досвід тебе навчив. У кожній проблемі завжди існує позитивний аспект.
Не бійся допускати помилки. Всі люди, що стають успішними у житті досягають позитивних результатів методом різних проб та помилок.
Не втрачай надії на успіх у кінцевому результаті своїх дій. Страхи, суєта та психологічні комплекси заважають у досягненні успіху.
Слухай внутрішній голос. Вір собі, своїм почуттям і не бійся приймати спонтанні рішення.
Заглянь у себе, розчисти свій внутрішній простір від негативних думок, і у тебе звільниться стільки енергії, що ти зможеш втілити всі свої грандіозні плани.
Ніколи не піддавайся почуттю безвихідності, бо з любої ситуації завжди знайдеться вихід.
Використовуй життєві труднощі, як мудрий досвід у подальших життєвих ситуаціях.
Якщо людина вважає,що її не поважають та не люблять інші, насамперед вона не любить та не поважає себе.
Недовіра людини у свої здібності, обрікає її до постійних невдач.
Страх притягує невдачі! Руйнує особистість та її власне життя!
Сила, мудрість та спокій розсіють страх і небезпеку.
Опиши свою невдачу або кризу, яка сталася з тобою за останній час, і не забудь додати те, чого цей досвід тебе навчив. У кожній проблемі завжди існує позитивний аспект.
Не бійся допускати помилки. Всі люди, що стають успішними у житті досягають позитивних результатів методом різних проб та помилок.
Не втрачай надії на успіх у кінцевому результаті своїх дій. Страхи, суєта та психологічні комплекси заважають у досягненні успіху.
Слухай внутрішній голос. Вір собі, своїм почуттям і не бійся приймати спонтанні рішення.
Заглянь у себе, розчисти свій внутрішній простір від негативних думок, і у тебе звільниться стільки енергії, що ти зможеш втілити всі свої грандіозні плани.
Ніколи не піддавайся почуттю безвихідності, бо з любої ситуації завжди знайдеться вихід.
Використовуй життєві труднощі, як мудрий досвід у подальших життєвих ситуаціях.
Якщо людина вважає,що її не поважають та не люблять інші, насамперед вона не любить та не поважає себе.
Слайд #28
Руханка“Дзеркало емоцій”
Спостерігаючи за людиною і її емоціями ми можемо без слів зрозуміти її настрій. Навіть за посмішкою видно чи радісна вона, чи “сміх крізь сльози ”
Робота у парах
Демонстрація емоції та повторення певної емоції у віддзеркаленні.
Відображення радості усіма учнями.
(звернути увагу на вплив відображення емоції на настрій)
Спостерігаючи за людиною і її емоціями ми можемо без слів зрозуміти її настрій. Навіть за посмішкою видно чи радісна вона, чи “сміх крізь сльози ”
Робота у парах
Демонстрація емоції та повторення певної емоції у віддзеркаленні.
Відображення радості усіма учнями.
(звернути увагу на вплив відображення емоції на настрій)
Слайд #29
Підсумкове завдання
Вправа “Врятуй пташеня”
Уявіть , що ви тримаєте у руках маленьке беззахисне пташеня. Обережно стуліть долоні, зігрійте його своїм подихом, прикладіть до грудей, віддайте йому часточку свого тепла. Обережно розкрийте долоні і подивіться, як воно розправило крильця, злетіло високо у небо і радісно заспівало. Усміхніться йому і побажайте всього найкращого. Озерніться навколо і побажайте гарного дня своїм друзям і самим собі.
Вправа “Врятуй пташеня”
Уявіть , що ви тримаєте у руках маленьке беззахисне пташеня. Обережно стуліть долоні, зігрійте його своїм подихом, прикладіть до грудей, віддайте йому часточку свого тепла. Обережно розкрийте долоні і подивіться, як воно розправило крильця, злетіло високо у небо і радісно заспівало. Усміхніться йому і побажайте всього найкращого. Озерніться навколо і побажайте гарного дня своїм друзям і самим собі.
Слайд #30
Руханка
Слайд #31
До зустрічей!