- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Перша Світова війна» (варіант 2)
Презентація на тему «Перша Світова війна» (варіант 2)
1103
Слайд #1
світова
війна
Перша
1914 - 1918 рр.
війна
Перша
1914 - 1918 рр.
Слайд #2
Урок 2.
Воєнні кампанії
та події 1915-1916 рр
Урок 1.
Причини, привід та початок
Першої Світової війни
Урок 3.
Воєнні кампанії та події
1917-1918
Урок 4.
Семінарське заняття за темою:
“Перша Світова війна”
Урок 5
Узагальнення знань учнів за темою:
“Світ на початку ХХ ст. Перша Світова
війна 1914-1918 р.р”
Воєнні кампанії
та події 1915-1916 рр
Урок 1.
Причини, привід та початок
Першої Світової війни
Урок 3.
Воєнні кампанії та події
1917-1918
Урок 4.
Семінарське заняття за темою:
“Перша Світова війна”
Урок 5
Узагальнення знань учнів за темою:
“Світ на початку ХХ ст. Перша Світова
війна 1914-1918 р.р”
Слайд #3
Урок 1
Тема: Причини, привід та початок Першої Світової війни
Мета:
Визначити причини війни і цілі воюючих держав.
Пояснити, яким був привід до війни та як відбувся вступ у війну
великих держав.
Охарактеризувати розгортання воєнних дій у 1914 р.
Розвивати вміння учнів аналізувати і узагальнювати історичний
матеріал.
Усвідомлення трагічності історичного явища, як війна, для населення
воюючих держав.
Тема: Причини, привід та початок Першої Світової війни
Мета:
Визначити причини війни і цілі воюючих держав.
Пояснити, яким був привід до війни та як відбувся вступ у війну
великих держав.
Охарактеризувати розгортання воєнних дій у 1914 р.
Розвивати вміння учнів аналізувати і узагальнювати історичний
матеріал.
Усвідомлення трагічності історичного явища, як війна, для населення
воюючих держав.
Слайд #4
План:
Причини Першої світової війни і цілі воюючих держав.
Липнева криза 1914 року і початок війни.
3. План Шліффена.
4. Воєнні дії у 1914 році.
Причини Першої світової війни і цілі воюючих держав.
Липнева криза 1914 року і початок війни.
3. План Шліффена.
4. Воєнні дії у 1914 році.
Слайд #5
Перша світова війна – трагічна подія, що за своїми масштабами і наслідками не мала аналогів у всій попередній історії людства. В ній узяли участь 38 країн світу з загальною кількістю населення понад 1,5 млрд. чоловік. На фронти Першої світової війни було мобілізовано 70 млн. чоловік; близько 10 млн. чоловік загинуло і померло від ран. Перша світова війна продовжувалася 4 роки 3 місяці і 10 днів (з 1 серпня 1914р. по 11 листопада 1918р.).
Слайд #6
Причини війни
Загострення конфліктів між
розвинутими країнами світу,
боротьба за територіальний
перерозподіл світу, політичну
та економічну гегемонію.
Відсутність у розвинутих
країнах політичних сил,
здатних організовувати
боротьбу проти мілітаристської
політики національних урядів.
Передумови війни
Прихід до влади в розвинутих
країнах урядів, що проводили
мілітаристську політику.
Політична та економічна
нестабільність у розвинутих країнах.
Створення великих воєнних
блоків – Антанти і Троїстого союзу.
Наявність складних проблем у
таких питаннях, як європейські
кордони, сфері впливу у світі та
розподіл колоній.
Загострення конфліктів між
розвинутими країнами світу,
боротьба за територіальний
перерозподіл світу, політичну
та економічну гегемонію.
Відсутність у розвинутих
країнах політичних сил,
здатних організовувати
боротьбу проти мілітаристської
політики національних урядів.
Передумови війни
Прихід до влади в розвинутих
країнах урядів, що проводили
мілітаристську політику.
Політична та економічна
нестабільність у розвинутих країнах.
Створення великих воєнних
блоків – Антанти і Троїстого союзу.
Наявність складних проблем у
таких питаннях, як європейські
кордони, сфері впливу у світі та
розподіл колоній.
Слайд #7
ЦІЛІ ВОЮЮЧИХ ДЕРЖАВ
НІМЕЧЧИНА
Привласнення територій в Європі (Бельгії, Голландії, України, Прибалтики та інших) і “встановлення економічного панування над Серединною Європою”. Захоплення Бельгійського і Французького Конго з метою створення німецької “Серединної Африки”, встановлення контролю над Єгиптом, оволодіння Африканським узбережжям Атлантики, витіснення британців із басейну Середземного моря, закріплення на Близькому Сході та в Китаю. Розраховували отримати з Франції 40 млрд. франків контрибуції, з Великої Британії та США – по 30 млрд. доларів.
АВСТРО-УГОРЩИНА
Підкорити Сербію, Болгарію, Чорногорію, заволодіти нафтовими родовищами Румунії, встановити панування на Чорному, Адріатичному та Егейському морях.
ІТАЛІЯ
Вагалася у визначенні своїх домагань.
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
Збереження своєї колоніальної імперії та ослаблення свого головного конкурента – Німеччини. Претендувала на німецькі колонії, розраховувала захопити в Туреччині Месопотамію (сучасний Ірак), Палестину.
ФРАНЦІЯ
Сподівалася повернути Єльзас і Лотарингію, привласнити вугільний Саарський басейн.
РОСІЯ
Розраховувала зруйнувати німецький і австрійський вплив у Туреччині та Балканах, встановити контроль над протоками Босфор та Дарданели, захопити західноукраїнські землі, що належали Австро-Угорщині.
НІМЕЧЧИНА
Привласнення територій в Європі (Бельгії, Голландії, України, Прибалтики та інших) і “встановлення економічного панування над Серединною Європою”. Захоплення Бельгійського і Французького Конго з метою створення німецької “Серединної Африки”, встановлення контролю над Єгиптом, оволодіння Африканським узбережжям Атлантики, витіснення британців із басейну Середземного моря, закріплення на Близькому Сході та в Китаю. Розраховували отримати з Франції 40 млрд. франків контрибуції, з Великої Британії та США – по 30 млрд. доларів.
АВСТРО-УГОРЩИНА
Підкорити Сербію, Болгарію, Чорногорію, заволодіти нафтовими родовищами Румунії, встановити панування на Чорному, Адріатичному та Егейському морях.
ІТАЛІЯ
Вагалася у визначенні своїх домагань.
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
Збереження своєї колоніальної імперії та ослаблення свого головного конкурента – Німеччини. Претендувала на німецькі колонії, розраховувала захопити в Туреччині Месопотамію (сучасний Ірак), Палестину.
ФРАНЦІЯ
Сподівалася повернути Єльзас і Лотарингію, привласнити вугільний Саарський басейн.
РОСІЯ
Розраховувала зруйнувати німецький і австрійський вплив у Туреччині та Балканах, встановити контроль над протоками Босфор та Дарданели, захопити західноукраїнські землі, що належали Австро-Угорщині.
Слайд #8
ЦІЛІ ВОЮЮЧИХ ДЕРЖАВ
НІМЕЧЧИНА
Привласнення територій в Європі (Бельгії, Голландії, України, Прибалтики та інших) і “встановлення економічного панування над Серединною Європою”. Захоплення Бельгійського і Французького Конго з метою створення німецької “Серединної Африки”, встановлення контролю над Єгиптом, оволодіння Африканським узбережжям Атлантики, витіснення британців із басейну Середземного моря, закріплення на Близькому Сході та в Китаю. Розраховували отримати з Франції 40 млрд. франків контрибуції, з Великої Британії та США – по 30 млрд. доларів.
АВСТРО-УГОРЩИНА
Підкорити Сербію, Болгарію, Чорногорію, заволодіти нафтовими родовищами Румунії, встановити панування на Чорному, Адріатичному та Егейському морях.
ІТАЛІЯ
Вагалася у визначенні своїх домагань.
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
Збереження своєї колоніальної імперії та ослаблення свого головного конкурента – Німеччини. Претендувала на німецькі колонії, розраховувала захопити в Туреччині Месопотамію (сучасний Ірак), Палестину.
ФРАНЦІЯ
Сподівалася повернути Єльзас і Лотарингію, привласнити вугільний Саарський басейн.
РОСІЯ
Розраховувала зруйнувати німецький і австрійський вплив у Туреччині та Балканах, встановити контроль над протоками Босфор та Дарданели, захопити західноукраїнські землі, що належали Австро-Угорщині.
НІМЕЧЧИНА
Привласнення територій в Європі (Бельгії, Голландії, України, Прибалтики та інших) і “встановлення економічного панування над Серединною Європою”. Захоплення Бельгійського і Французького Конго з метою створення німецької “Серединної Африки”, встановлення контролю над Єгиптом, оволодіння Африканським узбережжям Атлантики, витіснення британців із басейну Середземного моря, закріплення на Близькому Сході та в Китаю. Розраховували отримати з Франції 40 млрд. франків контрибуції, з Великої Британії та США – по 30 млрд. доларів.
АВСТРО-УГОРЩИНА
Підкорити Сербію, Болгарію, Чорногорію, заволодіти нафтовими родовищами Румунії, встановити панування на Чорному, Адріатичному та Егейському морях.
ІТАЛІЯ
Вагалася у визначенні своїх домагань.
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
Збереження своєї колоніальної імперії та ослаблення свого головного конкурента – Німеччини. Претендувала на німецькі колонії, розраховувала захопити в Туреччині Месопотамію (сучасний Ірак), Палестину.
ФРАНЦІЯ
Сподівалася повернути Єльзас і Лотарингію, привласнити вугільний Саарський басейн.
РОСІЯ
Розраховувала зруйнувати німецький і австрійський вплив у Туреччині та Балканах, встановити контроль над протоками Босфор та Дарданели, захопити західноукраїнські землі, що належали Австро-Угорщині.
Слайд #9
Приводом до Першої світової війни стало вбивство в Сараєво
спадкоємця австро-угорського престолу ерцгерцога
Франца Фердінанда сербським націоналістом Г.Принципом
28 червня 1914
23 липня
Австро-Угорщина під тиском Німеччини висунула ультиматум Сербії.
25 липня
Австро-Угорщина розірвала з Сербією дипломатичні відносини, незважаючи на згоду Сербського уряду виконати майже всі її умови.
28 липня
Австро-Угорщина оголосила Сербії війну. Столицею Сербії Белград була піддано артилерійському обстрілу.
30 липня
Росія як союзниця Сербії оголосила загальну мобілізацію.
1 серпня
Німеччина оголосила Росії війну, не отримавши відповіді на вимогу припинити мобілізацію.
3 серпня
Німеччина оголосила війну Франції та Бельгії.
4 серпня
Великобританія під приводом захисту Бельгії оголошує війну Німеччині. Разом з нею у війну вступили її домініони та Індія.
6 серпня
Австро-Угорщина оголосила війну Росії. У відповідь війну Австро-Угорщині оголосили Великобританія і Франція.
23 серпня
Японія оголосила війну Німеччині після відмови останньої передати їй свої території у Китаї.
Війна перетворилася на світову.
спадкоємця австро-угорського престолу ерцгерцога
Франца Фердінанда сербським націоналістом Г.Принципом
28 червня 1914
23 липня
Австро-Угорщина під тиском Німеччини висунула ультиматум Сербії.
25 липня
Австро-Угорщина розірвала з Сербією дипломатичні відносини, незважаючи на згоду Сербського уряду виконати майже всі її умови.
28 липня
Австро-Угорщина оголосила Сербії війну. Столицею Сербії Белград була піддано артилерійському обстрілу.
30 липня
Росія як союзниця Сербії оголосила загальну мобілізацію.
1 серпня
Німеччина оголосила Росії війну, не отримавши відповіді на вимогу припинити мобілізацію.
3 серпня
Німеччина оголосила війну Франції та Бельгії.
4 серпня
Великобританія під приводом захисту Бельгії оголошує війну Німеччині. Разом з нею у війну вступили її домініони та Індія.
6 серпня
Австро-Угорщина оголосила війну Росії. У відповідь війну Австро-Угорщині оголосили Великобританія і Франція.
23 серпня
Японія оголосила війну Німеччині після відмови останньої передати їй свої території у Китаї.
Війна перетворилася на світову.
Слайд #10
Німеччина
Короткочасна війна проти Франції, після розгрому якої передбачалося спрямувати всі сили на Росію. Передбачалися операції на морських шляхах Великобританії, розгром і знищення її флоту.
Австро-Угорщина
Воєнні дії на двох фронтах: в Галичині – проти Росії і на Балканах – проти Сербії та Чорногорії.
Росія
Розгортання головних сил проти Австро-Угорщини. Бойові дії проти Німеччини, якщо вона спрямує головний удар на Східному фронті. Створення Кавказької армії на випадок війни проти Туреччини. Оборона морських шляхів до Петербургу.
Франція
Наступ силами першого крила армії у Лотарингії і силами лівого крила в районі Меца. 2 серпня 1941р. цей план був доповнений у зв'язку з можливістю наступу німецьких військ через Бельгію. В цьому випадку на лівому фланзі повинна була розгорнутися відповідна оборона і подальший наступ. Французький флот у Середземному і Адріатичному морях повинен був забезпечити перевезення військ і блокування австро-угорського флоту. Частина флоту виділялася для оборони Ла-Маншу.
Великобританія
Сухопутних операцій не передбачалося. Флот повинен був встановити блокаду Німеччини на Північному морі і розгромити німецький флот у генеральній битві. Передбачалося направити експедиційний корпус для допомоги французькій армії.
Стратегічні плани воюючих сторін
Короткочасна війна проти Франції, після розгрому якої передбачалося спрямувати всі сили на Росію. Передбачалися операції на морських шляхах Великобританії, розгром і знищення її флоту.
Австро-Угорщина
Воєнні дії на двох фронтах: в Галичині – проти Росії і на Балканах – проти Сербії та Чорногорії.
Росія
Розгортання головних сил проти Австро-Угорщини. Бойові дії проти Німеччини, якщо вона спрямує головний удар на Східному фронті. Створення Кавказької армії на випадок війни проти Туреччини. Оборона морських шляхів до Петербургу.
Франція
Наступ силами першого крила армії у Лотарингії і силами лівого крила в районі Меца. 2 серпня 1941р. цей план був доповнений у зв'язку з можливістю наступу німецьких військ через Бельгію. В цьому випадку на лівому фланзі повинна була розгорнутися відповідна оборона і подальший наступ. Французький флот у Середземному і Адріатичному морях повинен був забезпечити перевезення військ і блокування австро-угорського флоту. Частина флоту виділялася для оборони Ла-Маншу.
Великобританія
Сухопутних операцій не передбачалося. Флот повинен був встановити блокаду Німеччини на Північному морі і розгромити німецький флот у генеральній битві. Передбачалося направити експедиційний корпус для допомоги французькій армії.
Стратегічні плани воюючих сторін
Слайд #11
СПІВВІДНОШЕННЯ СИЛ
АНТАНТА
Населення – 260 млн.осіб
262 Дивізії (5,8 млн.осіб)
ТРОЇСТИЙ СОЮЗ
Населення – 120 млн.осіб
170 Дивізії (3,8 млн.осіб)
АНТАНТА
Населення – 260 млн.осіб
262 Дивізії (5,8 млн.осіб)
ТРОЇСТИЙ СОЮЗ
Населення – 120 млн.осіб
170 Дивізії (3,8 млн.осіб)
Слайд #12
2 серпня 1914р. – вторгнення німецьких військ у Люксембург.
5 серпня 1914р. – вторгнення у Бельгію.
21 серпня 1914р. – наступ на Париж. Марнська битва.
Серпень-вересень 1914р. – Галицька битва.
Серпень1914р. – вторгнення у Сербію
Австро-Угорських військ.
Воєнні дії у 1914 році
5 серпня 1914р. – вторгнення у Бельгію.
21 серпня 1914р. – наступ на Париж. Марнська битва.
Серпень-вересень 1914р. – Галицька битва.
Серпень1914р. – вторгнення у Сербію
Австро-Угорських військ.
Воєнні дії у 1914 році
Слайд #13
Битва на Марні
Пропустити фільм
Пропустити фільм
Слайд #14
Битва на Марні
Пропустити фільм
Пропустити фільм
Слайд #15
Битва на Марні
Пропустити фільм
Пропустити фільм
Слайд #16
1. Що таке шовінізм?
2. Які події стали приводом до початку Першої світової війни?
3. Коли розпочалася Перша світова війна?
4. Які держави вели воєнні дії на Східному фронті?
5. Що таке “план Шліффена”?
6. Чиєю перемогою завершилася битва на Марні в 1914р.?
ЗАКРІПЛЕННЯ
2. Які події стали приводом до початку Першої світової війни?
3. Коли розпочалася Перша світова війна?
4. Які держави вели воєнні дії на Східному фронті?
5. Що таке “план Шліффена”?
6. Чиєю перемогою завершилася битва на Марні в 1914р.?
ЗАКРІПЛЕННЯ
Слайд #17
ПІДСУМКИ УРОКУ
Перша світова війна стала
результатом боротьби
провідних держав за
панування у світі.
Війна мала загарбницький
характер із боку всіх
держав-учасниць, крім
Бельгії та Сербії, що стали
жертвами агресії.
На кінець 1914 р. на всіх
фронтах Першої світової
війни бойові дії в основному
завершилися на користь
держав Антанти. Розрахунки
німецького генерального
штабу на переможну
блискавичну війну не
виправдалися. Війна затя-
гувалася, набувала дедалі
більших масштабів, втягуючи
в катастрофу народи всієї
земної кулі
Перша світова війна стала
результатом боротьби
провідних держав за
панування у світі.
Війна мала загарбницький
характер із боку всіх
держав-учасниць, крім
Бельгії та Сербії, що стали
жертвами агресії.
На кінець 1914 р. на всіх
фронтах Першої світової
війни бойові дії в основному
завершилися на користь
держав Антанти. Розрахунки
німецького генерального
штабу на переможну
блискавичну війну не
виправдалися. Війна затя-
гувалася, набувала дедалі
більших масштабів, втягуючи
в катастрофу народи всієї
земної кулі
Слайд #18
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§ 5, 6 (ст.74-81)
§ 5, 6 (ст.74-81)
Слайд #19
Урок 2
Тема: Воєнні кампанії та події 1915-1916 рр.
Мета:
Охарактеризувати розгортання воєнних дій у 1915-1916 рр.
Порівняти воєнні кампанії 1915 і 1916 рр.
Визначити особливості війни на морі та підводної війни.
Розвивати вміння оцінювати окремі факти, події та процеси.
Продовжити формування уявлення про неприпустимість війн як засобу вирішення міждержавних суперечностей.
Тема: Воєнні кампанії та події 1915-1916 рр.
Мета:
Охарактеризувати розгортання воєнних дій у 1915-1916 рр.
Порівняти воєнні кампанії 1915 і 1916 рр.
Визначити особливості війни на морі та підводної війни.
Розвивати вміння оцінювати окремі факти, події та процеси.
Продовжити формування уявлення про неприпустимість війн як засобу вирішення міждержавних суперечностей.
Слайд #20
1.Воєнні дії в 1915 р.2.Воєнні дії в 1916р.3.Війна на морі. Підводна війна.4.Виснаження воюючих сторін.5.Антивоєнні виступи.
План:
План:
Слайд #21
Війна у 1915 році
Попустити фільми
Попустити фільми
Слайд #22
Верденська битва
Попустити фільми
Попустити фільми
Слайд #23
Брусилівський прорив
Пропустити фільм
Пропустити фільм
Слайд #24
Підводні човни
Пропустити фільм
Пропустити фільм
Слайд #25
ЗАКРІПЛЕННЯ
Де і коли німці вперше в історії вдало застосували хімічну зброю ?
Яка держава приєдналася до німецького блоку на початку вересня 1915 р.?
Коли розпочалася Верденська битва ?
Яким був результат Брусилівського прориву ?
Що таке блокада ?
Коли відбулося національно-визвольне повстання в Ірландії ?
Де і коли німці вперше в історії вдало застосували хімічну зброю ?
Яка держава приєдналася до німецького блоку на початку вересня 1915 р.?
Коли розпочалася Верденська битва ?
Яким був результат Брусилівського прориву ?
Що таке блокада ?
Коли відбулося національно-визвольне повстання в Ірландії ?
Слайд #26
ПІДСУМКИ УРОКУ
Кампанія 1915 р. не виправдала
сподівань ворогуючих коаліцій,
але для Антанти її наслідки були
кращими, ніж для Троїстого союзу.
Німеччина опинилася перед перед
необхідністю продовжувати тривалу
війну на два фронти.
Головний тягар випав на долю Росіїї,
що забезпечило Франції та
Великобританії перепочинок для
мобілізації економіки на потреби
війни. Почало змінюватися і
Ставлення населення воругуючих
країн до війни, більш рішучими
ставали антивоєнні виступи.
Кампанія 1916 р. не досягла
цілей, які були поставлені
ворогуючими коаліціями на її
початку.
Але стратегічна ініціатива
перейшла до Антанти.
Битви 1916 р. супроводжувалися
величезними людськими
втратами і великими
витратами матеріальних ресурсів
та коштів. Німеччина і Росія
Робили спроби приступити
до сепаратних переговорів.
Кампанія 1915 р. не виправдала
сподівань ворогуючих коаліцій,
але для Антанти її наслідки були
кращими, ніж для Троїстого союзу.
Німеччина опинилася перед перед
необхідністю продовжувати тривалу
війну на два фронти.
Головний тягар випав на долю Росіїї,
що забезпечило Франції та
Великобританії перепочинок для
мобілізації економіки на потреби
війни. Почало змінюватися і
Ставлення населення воругуючих
країн до війни, більш рішучими
ставали антивоєнні виступи.
Кампанія 1916 р. не досягла
цілей, які були поставлені
ворогуючими коаліціями на її
початку.
Але стратегічна ініціатива
перейшла до Антанти.
Битви 1916 р. супроводжувалися
величезними людськими
втратами і великими
витратами матеріальних ресурсів
та коштів. Німеччина і Росія
Робили спроби приступити
до сепаратних переговорів.
Слайд #27
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§ 6 (ст.81-88)
§ 6 (ст.81-88)
Слайд #28
Пояснити, як вплинули на хід війни вступ у неї США і Лютнева революція в Росії.Охарактеризувати розгортання воєнних дій у 1917-1918 рр.Визначити особливості розпаду Австро-Угорщини і революції в Німеччині.Охарактеризувати результати і наслідки Першої світової війни. Розвивати вміння аналізувати і узагальнювати історичні події.Виховувати у дусі необхідності вирішення міждержавних конфліктів мирним шляхом, усвідомлення безперспективності зазіхань на світове панування.
Урок 3
Тема: Воєнні кампанії та події 1917-1918 р.р.
Мета:
Урок 3
Тема: Воєнні кампанії та події 1917-1918 р.р.
Мета:
Слайд #29
План:
1. Вступ США у війну.
2. Вплив на хід війни лютневої революції в Росії.
3. Воєнні дії в 1917 р.
4. Воєнні дії у 1918 р.
5. Завершення війни.
6. Наслідки Першої світової війни.
1. Вступ США у війну.
2. Вплив на хід війни лютневої революції в Росії.
3. Воєнні дії в 1917 р.
4. Воєнні дії у 1918 р.
5. Завершення війни.
6. Наслідки Першої світової війни.
Слайд #30
.
.
Британські війська активізували наступальні операції на Близькому Сході, зайняли Багдад.
Січень 1917 р.
Березень 1917 р.
Ворогуючі країни продовжували бойові дії на всіх фронтах.
Посилився антивоєнний рух.
Червень1917 р.
Війська Південно-Західного фронту провели наступальну операцію, що в цілому закінчилася провалом. З поставлених цілей вдалося реалізувати тільки одну: зупинити наступ німецьких військ на Україну.
Лютий 1917 р.
Німеччина оголосила Великобританії “необмежену підводну війну”.
В Росії буржуазна революція, влада перейшла до Тимчасового уряду.
Квітень1917 р.
Війська Антанти зробили невдалу спробу прорвати німецький фронт на р. Ена.
США вступили у війну на боці Антанти.
Квітень1917 р.
Війська Австро-Угорщини розгорнули італійську армію поблизу Капоретто. Англія і Франція, аби втримати фронт, змушені були перекинути туди додаткові дивізії.
Події 1917 – 1918 рр.
.
Британські війська активізували наступальні операції на Близькому Сході, зайняли Багдад.
Січень 1917 р.
Березень 1917 р.
Ворогуючі країни продовжували бойові дії на всіх фронтах.
Посилився антивоєнний рух.
Червень1917 р.
Війська Південно-Західного фронту провели наступальну операцію, що в цілому закінчилася провалом. З поставлених цілей вдалося реалізувати тільки одну: зупинити наступ німецьких військ на Україну.
Лютий 1917 р.
Німеччина оголосила Великобританії “необмежену підводну війну”.
В Росії буржуазна революція, влада перейшла до Тимчасового уряду.
Квітень1917 р.
Війська Антанти зробили невдалу спробу прорвати німецький фронт на р. Ена.
США вступили у війну на боці Антанти.
Квітень1917 р.
Війська Австро-Угорщини розгорнули італійську армію поблизу Капоретто. Англія і Франція, аби втримати фронт, змушені були перекинути туди додаткові дивізії.
Події 1917 – 1918 рр.
Слайд #31
Початок 1918 р.
Радянська Росія припинила бойові дії.
На всіх фронтах здійснювалася стратегічна оборона.
Антанта за допомогою США планує наступ на Німеччину в 1919р.
Березень 1918 р.
Радянська Росія уклала Німеччиною мир.
Німеччина почала наступ на Західному фронті, окупувала Україну, Білорусію, Прибалтику.
Серпень – вересень 1918 р
У ході наступальних операцій на Західному фронті Німеччина виснажила сили, але не змогла досягти своїх цілей. Розпочався наступ союзників на всіх фронтах.
Листопад 1918 р.
В Німеччині відбулася революція. 11 листопада Німеччина підписала Комп'єнське перемир'я з Антантою, визнала себе переможеною і зобов'язувалася негайно вивести війська з усіх окупованих територій , а також передати союзникам значну кількість зброї і військового майна.
Жовтень – листопад 1918р.
Союзники Німеччини (Австро-Угорщина, Болгарія і Туреччина) уклали мирні договори з Антантою.
Перша світова війна скінчилась.
Події 1917 – 1918 рр.
Радянська Росія припинила бойові дії.
На всіх фронтах здійснювалася стратегічна оборона.
Антанта за допомогою США планує наступ на Німеччину в 1919р.
Березень 1918 р.
Радянська Росія уклала Німеччиною мир.
Німеччина почала наступ на Західному фронті, окупувала Україну, Білорусію, Прибалтику.
Серпень – вересень 1918 р
У ході наступальних операцій на Західному фронті Німеччина виснажила сили, але не змогла досягти своїх цілей. Розпочався наступ союзників на всіх фронтах.
Листопад 1918 р.
В Німеччині відбулася революція. 11 листопада Німеччина підписала Комп'єнське перемир'я з Антантою, визнала себе переможеною і зобов'язувалася негайно вивести війська з усіх окупованих територій , а також передати союзникам значну кількість зброї і військового майна.
Жовтень – листопад 1918р.
Союзники Німеччини (Австро-Угорщина, Болгарія і Туреччина) уклали мирні договори з Антантою.
Перша світова війна скінчилась.
Події 1917 – 1918 рр.
Слайд #32
Підсумки війни
Поразка Німеччини та її союзників.
Облаштування повоєнного світу.
Наслідки війни
Масове знищення людей: близько 10 млн. чоловік було вбито або померло від ран, 20 млн. поранено, з них 3,5млн. залишилося каліками.
Зменшення населення внаслідок голоду та злиднів, викликаних війною, спад народжуваності (наприклад, в Росії – приблизно 5 млн. чоловік, Австро-Угорщині – приблизно 4,4 млн. чоловік, Німеччині – приблизно 4,2 млн. чоловік).
Знищення матеріальних цінностей, величезні фінансові витрати на воєнні потреби (загальна сума становить приблизно359,9 млрд. доларів золотом).
Мілітаризація економіки, зростання воєнного виробництва, вдосконалення техніки і подальший розвиток воєнного мистецтва.
Поглиблення міжнародних суперечностей, подальший розвиток територіальних претензій, що зрештою призвело до Другої світової війни.
Поразка Німеччини та її союзників.
Облаштування повоєнного світу.
Наслідки війни
Масове знищення людей: близько 10 млн. чоловік було вбито або померло від ран, 20 млн. поранено, з них 3,5млн. залишилося каліками.
Зменшення населення внаслідок голоду та злиднів, викликаних війною, спад народжуваності (наприклад, в Росії – приблизно 5 млн. чоловік, Австро-Угорщині – приблизно 4,4 млн. чоловік, Німеччині – приблизно 4,2 млн. чоловік).
Знищення матеріальних цінностей, величезні фінансові витрати на воєнні потреби (загальна сума становить приблизно359,9 млрд. доларів золотом).
Мілітаризація економіки, зростання воєнного виробництва, вдосконалення техніки і подальший розвиток воєнного мистецтва.
Поглиблення міжнародних суперечностей, подальший розвиток територіальних претензій, що зрештою призвело до Другої світової війни.
Слайд #33
ЗАКРІПЛЕННЯ
1. Коли США прийняли рішення про вступ у війну?
2. Що зумовило вступ у війну США? Як це вплинуло на хід воєнних дій?
3. Як вплинула на хід війни Лютнева революція в Росії?
4. Охарактеризуйте хід воєнних дій у 1917 р.
5. Як відбулося завершення Першої світової війни?
6. Висловіть власну точку зору стосовно причин поразки Німеччини та її союзників і перемогти країн Антанти у війні.
7. Якими були основні наслідки Першої світової війни?
8. Чим Перша світова війна відрізнялась від попередніх війн?
9. Які нові проблеми, на вашу думку, виникли після завершення Першої світової війни?
1. Коли США прийняли рішення про вступ у війну?
2. Що зумовило вступ у війну США? Як це вплинуло на хід воєнних дій?
3. Як вплинула на хід війни Лютнева революція в Росії?
4. Охарактеризуйте хід воєнних дій у 1917 р.
5. Як відбулося завершення Першої світової війни?
6. Висловіть власну точку зору стосовно причин поразки Німеччини та її союзників і перемогти країн Антанти у війні.
7. Якими були основні наслідки Першої світової війни?
8. Чим Перша світова війна відрізнялась від попередніх війн?
9. Які нові проблеми, на вашу думку, виникли після завершення Першої світової війни?
Слайд #34
ПІДСУМКИ УРОКУ
Вступ у війну США й спрямування всієї їхньої
економічної, військової та фінансової сили проти
Німеччини та її союзників не залишили останнім
жодних шансів на перемогу.
Лютнева революція в Росії стала важливою
політичною подією, що вплинула на ситуацію на
Західному і Східному фронтах.
Розгортання воєнних дій на фронтах Першої
світової війни в 1917-1918 рр. засвідчувало
переважання країн Антанти над Четверним
союзом і наближення поразки останнього.
Вступ у війну США й спрямування всієї їхньої
економічної, військової та фінансової сили проти
Німеччини та її союзників не залишили останнім
жодних шансів на перемогу.
Лютнева революція в Росії стала важливою
політичною подією, що вплинула на ситуацію на
Західному і Східному фронтах.
Розгортання воєнних дій на фронтах Першої
світової війни в 1917-1918 рр. засвідчувало
переважання країн Антанти над Четверним
союзом і наближення поразки останнього.
Слайд #35
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§ 7, повторити § 5,6
§ 7, повторити § 5,6
Слайд #36
Урок 4
Семінарське заняття за темою
“Перша світова війна”
Мета:
Розвивати вміння учнів використовувати набуті знання і набувати нові знання під час колективного обговорення проблем, винесених на семінарське заняття;
Формувати в учнів якості полемістів, співбесідників, які володіють навичками доводити, аргументувати, відстоювати свої думки;
Сприяти вихованню толерантного ставлення і поваги до думок своїх опонентів.
Семінарське заняття за темою
“Перша світова війна”
Мета:
Розвивати вміння учнів використовувати набуті знання і набувати нові знання під час колективного обговорення проблем, винесених на семінарське заняття;
Формувати в учнів якості полемістів, співбесідників, які володіють навичками доводити, аргументувати, відстоювати свої думки;
Сприяти вихованню толерантного ставлення і поваги до думок своїх опонентів.
Слайд #37
План
1. Особливості соціально-економічного розвитку провідних країн світу на початку XX ст.
2. Політичне життя провідних країн світу на початку XX ст.
3. Країни Азії на початку XX ст.
4. Латинська Америка на початку XX ст.
5. Міжнародні кризи і конфлікти початку XX ст.
6. Воєнні кампанії та основні битви Першої світової війни.
1. Особливості соціально-економічного розвитку провідних країн світу на початку XX ст.
2. Політичне життя провідних країн світу на початку XX ст.
3. Країни Азії на початку XX ст.
4. Латинська Америка на початку XX ст.
5. Міжнародні кризи і конфлікти початку XX ст.
6. Воєнні кампанії та основні битви Першої світової війни.
Слайд #38
УРОК 5
ТЕМА : Узагальнення знань учнів за темою
“Світ на початку ХХ ст.
Перша Світова війна 1914-1918 рр.”.
Мета:
Повторити, узагальнити, закріпити й оцінити знання, набуті впродовж вивчення теми;
Розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках.
ТЕМА : Узагальнення знань учнів за темою
“Світ на початку ХХ ст.
Перша Світова війна 1914-1918 рр.”.
Мета:
Повторити, узагальнити, закріпити й оцінити знання, набуті впродовж вивчення теми;
Розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках.
Слайд #39
1) Складіть перелік подій, які ви вважаєте найважливішими в тогочасному розвитку світу. Обґрунтуйте свій вибір.
2) Поясніть значення понять і термінів: імперіалізм, прогресизм, Антанта, Троїста згода, картель, синдикат, націоналізм, протекціонізм, мілітаризм, паназіатизм, план Шліффена, геноцид, блокада, «14пунктів».
3) Назвіть імена визначних діячів цього періоду. У чому ви вбачаєте їх внесок в історію?
4) Покажіть на історичній карті:
а) провідні країни світу на початку XX ст.;
б) їхні основні колоніальні володіння й залежні території;
в) основні театри воєнних дій Першої світової війни;
г) місця основних битв на Західному і Східному фронтах у 1914-1918 рр.
5) Порівняйте соціально-економічний розвиток і політичне життя провідних країн світу на початку XX ст.
6) Визначте підсумки воєнних кампаній на основних театрах воєнних дій у 1914,1915, 1916,1917 та 1918 рр.
Запитання і завдання
2) Поясніть значення понять і термінів: імперіалізм, прогресизм, Антанта, Троїста згода, картель, синдикат, націоналізм, протекціонізм, мілітаризм, паназіатизм, план Шліффена, геноцид, блокада, «14пунктів».
3) Назвіть імена визначних діячів цього періоду. У чому ви вбачаєте їх внесок в історію?
4) Покажіть на історичній карті:
а) провідні країни світу на початку XX ст.;
б) їхні основні колоніальні володіння й залежні території;
в) основні театри воєнних дій Першої світової війни;
г) місця основних битв на Західному і Східному фронтах у 1914-1918 рр.
5) Порівняйте соціально-економічний розвиток і політичне життя провідних країн світу на початку XX ст.
6) Визначте підсумки воєнних кампаній на основних театрах воєнних дій у 1914,1915, 1916,1917 та 1918 рр.
Запитання і завдання
Слайд #40
1. Зовнішньополітичний курс якого з президентів США називали «політикою великого дрючка»?
А. В.Мак-Кінлі Б. Т. Рузвельт В. В. Тафт Г. В. Вільсон
2.Яка нова держава з'явилася у Європі внаслідок Першої Балканської війни?
А. Болгаріяt Б. Албанія
В. Сербіяt Г. Чорногорія
3.Хто був головою Ради міністрів Російської імперії у 1906—1911 рр»?
А. В.Коковцев Б. С.Віте В. П.Столипін Г. І. Горемикін
4. Коли сформувалася Антанта?
А. 1904—1906 рр. В. 1905—1907 рр.
Б. 1904—1907 рр. Г. 1905—1908 рр.
5. Яку назву має форма монополістичного об'єднання підприємств для встановлення на ринку однакових цін на певний товар?
А. трестt Б. синдикат
В. картельtГ. концерн
6. Коли відбулася Сіньхайська революція?
А 1905—1911рр.tБ 1908—1909 рр.
В 1910—1911рр.tГ 1911—1912 рр.
Тестові завдання
А. В.Мак-Кінлі Б. Т. Рузвельт В. В. Тафт Г. В. Вільсон
2.Яка нова держава з'явилася у Європі внаслідок Першої Балканської війни?
А. Болгаріяt Б. Албанія
В. Сербіяt Г. Чорногорія
3.Хто був головою Ради міністрів Російської імперії у 1906—1911 рр»?
А. В.Коковцев Б. С.Віте В. П.Столипін Г. І. Горемикін
4. Коли сформувалася Антанта?
А. 1904—1906 рр. В. 1905—1907 рр.
Б. 1904—1907 рр. Г. 1905—1908 рр.
5. Яку назву має форма монополістичного об'єднання підприємств для встановлення на ринку однакових цін на певний товар?
А. трестt Б. синдикат
В. картельtГ. концерн
6. Коли відбулася Сіньхайська революція?
А 1905—1911рр.tБ 1908—1909 рр.
В 1910—1911рр.tГ 1911—1912 рр.
Тестові завдання
Слайд #41
7.У якій із країн Азії на початку XX ст. сформувалася доктрина паназіа-тизму?
А) Іран Б Туреччина В)Японія Г) Китай
8. Які дві держави Африки на початок XX ст. зберегли часткову незалежність?
А )Алжир та Єгипет Б) Ефіопія та Ліберія
В )Ангола та Лівіяt Г) Сомалі та Камерун
9.Яка з європейських держав сподівалася, вступаючи в Першу світову війну, підкорити Сербію, Болгарію й Чорногорію?
А) Росія Б) Австро-Угорщина
В )Туреччина Г )Німеччина
10. У якому році відбулася воєнна операція «Брусиловський прорив» ?
А )1914t Б )1915
В) 1916t Г) 1917
11.Як називають насильницьке приєднання, захоплення, утримання однією державою території або частини території іншої держави?
А )анексіяtБ )контрибуція
В )депортаціяtГ )делімітація
12.tУ якому році в Першу світову війну вступили США?А 1914t Б 1916
В 1917 Г 1918
А) Іран Б Туреччина В)Японія Г) Китай
8. Які дві держави Африки на початок XX ст. зберегли часткову незалежність?
А )Алжир та Єгипет Б) Ефіопія та Ліберія
В )Ангола та Лівіяt Г) Сомалі та Камерун
9.Яка з європейських держав сподівалася, вступаючи в Першу світову війну, підкорити Сербію, Болгарію й Чорногорію?
А) Росія Б) Австро-Угорщина
В )Туреччина Г )Німеччина
10. У якому році відбулася воєнна операція «Брусиловський прорив» ?
А )1914t Б )1915
В) 1916t Г) 1917
11.Як називають насильницьке приєднання, захоплення, утримання однією державою території або частини території іншої держави?
А )анексіяtБ )контрибуція
В )депортаціяtГ )делімітація
12.tУ якому році в Першу світову війну вступили США?А 1914t Б 1916
В 1917 Г 1918
Слайд #42
Над презентацією працювали:
Вчитель історії СЗОШ №2 Сушкова Тетяна Миколаївна
Учні 10-Б класу:
Оліфіренко Єгор,
Хольченков Анатолій,
Малиш Станіслав.
Вчитель історії СЗОШ №2 Сушкова Тетяна Миколаївна
Учні 10-Б класу:
Оліфіренко Єгор,
Хольченков Анатолій,
Малиш Станіслав.