- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Архітектура давньої Греції»
Презентація на тему «Архітектура давньої Греції»
405
Слайд #1
Архітектура давньої Греції
Слайд #2
Без сумніву, найбільший
вплив на наступні
покоління справило
мистецтво Давньої Греції,
а особливо архітектура. Її
спокійна і велична краса,
гармонія і ясність служили
зразком і джерелом для
пізніших епох історії
культури.
вплив на наступні
покоління справило
мистецтво Давньої Греції,
а особливо архітектура. Її
спокійна і велична краса,
гармонія і ясність служили
зразком і джерелом для
пізніших епох історії
культури.
Слайд #3
Історія архітектури та культури Стародавньої Греції поділяється на три періоди:
1. Стародавній період – архаїка. Відбивши навалу персів , звільнивши свої землі , греки отримали можливість вільно
творити (600-480 роки до нашої ери).
2. Період розквіту – класика. Олександр Македонський підкорив величезні території з різними культурами, знайомство з ними й було причиною занепаду грецького класичного мистецтва. Період розквіту настав після смерті Македонського (480-323 роки до нашої ери).
3. Пізній період – еллінізм. Цей період закінчився в тридцятому році до нашої ери при завоюванні Стародавнього Єгипту римлянами , який знаходився під грецьким впливом
1. Стародавній період – архаїка. Відбивши навалу персів , звільнивши свої землі , греки отримали можливість вільно
творити (600-480 роки до нашої ери).
2. Період розквіту – класика. Олександр Македонський підкорив величезні території з різними культурами, знайомство з ними й було причиною занепаду грецького класичного мистецтва. Період розквіту настав після смерті Македонського (480-323 роки до нашої ери).
3. Пізній період – еллінізм. Цей період закінчився в тридцятому році до нашої ери при завоюванні Стародавнього Єгипту римлянами , який знаходився під грецьким впливом
Слайд #4
Греція – країна з
великим архітектурним
минулим , в якій
приділялося багато
уваги будівництву
храмів. Греки в
будівництві найдавніших
храмів ще в епоху
архаїки замінили
дерево білим мармуром
і вапняком. Такий
матеріал не тільки
виглядав благородно ,
але і відрізнявся своєю
багатовіковою міцністю.
великим архітектурним
минулим , в якій
приділялося багато
уваги будівництву
храмів. Греки в
будівництві найдавніших
храмів ще в епоху
архаїки замінили
дерево білим мармуром
і вапняком. Такий
матеріал не тільки
виглядав благородно ,
але і відрізнявся своєю
багатовіковою міцністю.
Слайд #5
Грецьку архітектуру відрізняє чистота і єдність
стилю. Було вироблено три основних
архітектурних ордери («ордер» — в перекладі
з грецького «порядок») — вони розрізняються
типами колон і перекриттів,пропорціями,
декоративним оздобленням. Доричний та
іонічний стилі виникли у полісний період.
Найчепурніший коринфський ордер
з'являється у добу еллінізму.
стилю. Було вироблено три основних
архітектурних ордери («ордер» — в перекладі
з грецького «порядок») — вони розрізняються
типами колон і перекриттів,пропорціями,
декоративним оздобленням. Доричний та
іонічний стилі виникли у полісний період.
Найчепурніший коринфський ордер
з'являється у добу еллінізму.
Слайд #6
Доричний ордер
Самий ранній – доричний.
Він пов'язаний з культурою
дорійців , що жили в
материковій Греції. У
доричному ордері колони
потужні і короткі ,що
Звужуються догори, мають
канелюри закінчуються
капітеллю з квадратною
абакою і не мають бази.
Самий ранній – доричний.
Він пов'язаний з культурою
дорійців , що жили в
материковій Греції. У
доричному ордері колони
потужні і короткі ,що
Звужуються догори, мають
канелюри закінчуються
капітеллю з квадратною
абакою і не мають бази.
Слайд #7
Іоничний ордер
Іоничний ордер розвинувся в
острівній і малоазійської
Греції. Іонічні колони , більш
тонкі і витягнуті, спираються
на базу і завершуються
капітеллю, висіченою з
прямокутного блоку. Капітель
утворена двома завитками
(волютами). У більшості
дійшовших до нас храмів
застосовані доричний і
Іонічний ордера.
Іоничний ордер розвинувся в
острівній і малоазійської
Греції. Іонічні колони , більш
тонкі і витягнуті, спираються
на базу і завершуються
капітеллю, висіченою з
прямокутного блоку. Капітель
утворена двома завитками
(волютами). У більшості
дійшовших до нас храмів
застосовані доричний і
Іонічний ордера.
Слайд #8
Коринфський ордер
Коринфський ордер
з'явився в Афінах в 5 ст.
до н. е. Колону вінчає
пишна капітель , що
представляє собою
кучеряві пагони аканта.
Цей ордер отримав
широке застосування в
епоху еллінізму.
Коринфський ордер
з'явився в Афінах в 5 ст.
до н. е. Колону вінчає
пишна капітель , що
представляє собою
кучеряві пагони аканта.
Цей ордер отримав
широке застосування в
епоху еллінізму.
Слайд #9
Грецька культура
Поширилася далеко за межі
своєї батьківщини - на Малу
Азію та Італію, на Сицилію і
інші острови
Середземномор'я, на
Північну Африку та інші
місця, де греки засновували
свої поселення. Грецькі
міста були навіть на
північному узбережжі
Чорного моря.
Поширилася далеко за межі
своєї батьківщини - на Малу
Азію та Італію, на Сицилію і
інші острови
Середземномор'я, на
Північну Африку та інші
місця, де греки засновували
свої поселення. Грецькі
міста були навіть на
північному узбережжі
Чорного моря.
Слайд #10
Храми
Планування кожного храму було індивідуальним. Але
деякі особливості залишилися однаковими.
Наприклад, у всіх храмів була ступінчаста основа. Храм
являв собою приміщення без вікон , які оточували в
кілька рядів колони , а всередині будівлі стояла статуя
божества. Колони підтримували двосхилий дах і балки
перекриття . Народу не дозволялося входити в храм ,
тут мали право бути присутніми тільки жреці , тому всі
інші милувалися його красою зовні.
Планування кожного храму було індивідуальним. Але
деякі особливості залишилися однаковими.
Наприклад, у всіх храмів була ступінчаста основа. Храм
являв собою приміщення без вікон , які оточували в
кілька рядів колони , а всередині будівлі стояла статуя
божества. Колони підтримували двосхилий дах і балки
перекриття . Народу не дозволялося входити в храм ,
тут мали право бути присутніми тільки жреці , тому всі
інші милувалися його красою зовні.
Слайд #11
Парфенон
Слайд #12
Парфенон
Парфенон розташований на
найвищій точці Акрополя й відомий
як найкращий приклад доричного
стилю. Храм збудований із
місцевого мармуру, який при
добуванні білий, а з часом набуває
жовтого відтінку. Храм оточений 50
колонами. У центральному сховищі
храму, яке називали "целла "
розміщувалася статуя Афіни,
виконана із золота та слонової
кістки. Навколо целли - ланцюг
красивого барельєфу, що зображує
Панафінейську процесію – головне
свято стародавніх Афін.
Парфенон розташований на
найвищій точці Акрополя й відомий
як найкращий приклад доричного
стилю. Храм збудований із
місцевого мармуру, який при
добуванні білий, а з часом набуває
жовтого відтінку. Храм оточений 50
колонами. У центральному сховищі
храму, яке називали "целла "
розміщувалася статуя Афіни,
виконана із золота та слонової
кістки. Навколо целли - ланцюг
красивого барельєфу, що зображує
Панафінейську процесію – головне
свято стародавніх Афін.
Слайд #13
На метопах Парфенону можна було відслідкувати всю стародавню історію цього краю: тут зображувалися битви греків з амазонками, битви Богів і Гігантів, падіння Трої та ін. Нині скульптури Парфенону можна знайти у Британському Музеї в Лондоні.
Слайд #14
Благородні форми
архітектури Стародавньої
Греції вражають і в наш
час. Хоча з конструктивної
точки зору все було дуже
простим.
Використовувалося тільки
дваелементи: несома
частина (балки та плити) і
несуча (стіни та колони).
архітектури Стародавньої
Греції вражають і в наш
час. Хоча з конструктивної
точки зору все було дуже
простим.
Використовувалося тільки
дваелементи: несома
частина (балки та плити) і
несуча (стіни та колони).
Слайд #15
Зводилося безліч різних споруд, що носять
суспільний характер: палестри, стадіони,
театри, житлові будинки. Театри будувалися на
схилах пагорбів, глядацькі підмостки робилися
поперек схилу, сценічний майданчик перебував
внизу. Житлові будинки будувалися таким
чином, щоб у центрі виходив маленький
прямокутний дворик.
суспільний характер: палестри, стадіони,
театри, житлові будинки. Театри будувалися на
схилах пагорбів, глядацькі підмостки робилися
поперек схилу, сценічний майданчик перебував
внизу. Житлові будинки будувалися таким
чином, щоб у центрі виходив маленький
прямокутний дворик.
Слайд #16
Театри
Театр Епідавра найкраще зберігся серед інших
давньогрецьких театрів та є типовим прикладом
елліністичної архітектури. Будівництво театру Епідавра
почалося в 4 ст. до нашої ери й закінчилося десь у
середині другого століття до нашої ери. Спроектував
античний театр архітектор Поліклет Молодший із міста
Аргос. Театр збудували, щоб розважати пацієнтів
асклепіона (храм медицини) в Епідаврі, оскільки давні
греки вважали, що театр позитивно впливає на
фізичний та психічний стан пацієнтів. Театр Епідавра
міг умістити 14 тисяч глядачів.
Театр Епідавра найкраще зберігся серед інших
давньогрецьких театрів та є типовим прикладом
елліністичної архітектури. Будівництво театру Епідавра
почалося в 4 ст. до нашої ери й закінчилося десь у
середині другого століття до нашої ери. Спроектував
античний театр архітектор Поліклет Молодший із міста
Аргос. Театр збудували, щоб розважати пацієнтів
асклепіона (храм медицини) в Епідаврі, оскільки давні
греки вважали, що театр позитивно впливає на
фізичний та психічний стан пацієнтів. Театр Епідавра
міг умістити 14 тисяч глядачів.
Слайд #17
Театр в Епідаврі
Слайд #18
План грецьких театрів
Слайд #19
Кноський палац
Слайд #20
Акрополь. Храм богині перемоги Ніки