- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Художні напрями мистецтва XX століття»
Презентація на тему «Художні напрями мистецтва XX століття»
926
Слайд #1
Художні напрями мистецтва XX століття
Слайд #2
Картина художнього життя XX ст. не порівнянна ні з однією з минулих епох за своєю різноманітністю і парадоксальністю. Вже не можна знайти минулої стильової єдності, відмічається як традиціоналізм, так і нестримне новаторство. Надзвичайно поширюється синтез мистецтв.
Слайд #3
Кожна людина впродовж свого життя шукає чогось високого, ідеального, з чого можна брати приклад і вдосконалюватися духовно. Не випадково митці ХХ ст. звертають особливу увагу на внутрішній світ людини, її психологію, буденне життя, переконання, на пошук ідеального в природі.
Модернізм
(новітній)
Авангардизм
(той, що попереду)
примітивізм
експресіонізм
екшн-пейтинг
абстракціонізм
оп-арт
дадаїзм
сюрреалізм
поп-арт
кубізм
футуризм
фовізм
ХХ ст.
символізм
Модернізм
(новітній)
Авангардизм
(той, що попереду)
примітивізм
експресіонізм
екшн-пейтинг
абстракціонізм
оп-арт
дадаїзм
сюрреалізм
поп-арт
кубізм
футуризм
фовізм
ХХ ст.
символізм
Слайд #4
Модернізм
На початку XX ст. в сфері художньої творчості — у літературі, архітектурі, малярстві, музиці, театральному мистецтві — виникає безліч течій, груп, шкіл, які прийнято позначати збірним терміном «модернізм» (модерн — новий). У цьому терміні немає спроби вичленити яку-небудь спільну рису — очевидні різноманітність і різноплановість майстрів.
На початку XX ст. в сфері художньої творчості — у літературі, архітектурі, малярстві, музиці, театральному мистецтві — виникає безліч течій, груп, шкіл, які прийнято позначати збірним терміном «модернізм» (модерн — новий). У цьому терміні немає спроби вичленити яку-небудь спільну рису — очевидні різноманітність і різноплановість майстрів.
Слайд #5
Авангардизм
Умовна назва художніх рухів митців ХХ ст., що об'єднували тих кому були притаманні прагнення до докорінного оновлення художньої практики, розриву її зі старими принципами і традиціями, пошук нових, незвичних засобів виразу форми і змісту творів, взаємин митців із життям.
Умовна назва художніх рухів митців ХХ ст., що об'єднували тих кому були притаманні прагнення до докорінного оновлення художньої практики, розриву її зі старими принципами і традиціями, пошук нових, незвичних засобів виразу форми і змісту творів, взаємин митців із життям.
Слайд #6
Авангардизм в архітектурі
Слайд #7
Абстракціонізм
Один із напрямів образотворчого мистецтва ХХ ст. виник як складова частина руху за оновлення мистецтва на межі ХІХ і ХХ ст., пізніше названого авангардизмом. Частина авангардистів створювала мистецтво абстрактних форм (геометричних фігур, ліній, кольорових плям) – абстракціонізм. Засновниками абстракціонізму були російські художники В.Кандинський і К.Малевич, голландець П.Мондріан.
Один із напрямів образотворчого мистецтва ХХ ст. виник як складова частина руху за оновлення мистецтва на межі ХІХ і ХХ ст., пізніше названого авангардизмом. Частина авангардистів створювала мистецтво абстрактних форм (геометричних фігур, ліній, кольорових плям) – абстракціонізм. Засновниками абстракціонізму були російські художники В.Кандинський і К.Малевич, голландець П.Мондріан.
Слайд #8
Абстракціонізм в архітектурі
Слайд #9
Відомий представник
Казимир Малевич - народився 11(23) лютого 1878 р. на околиці Києва в польській сім'ї. У 1913 р. Малевич оформляв постановку футуристичної опери Матюшина “Победа над солнцем”, де ввів чорний квадрат у декорації та костюми героїв. Саме так – на театральній сцені, а не на полотні – вперше з'явився він глядачам.
Казимир Малевич - народився 11(23) лютого 1878 р. на околиці Києва в польській сім'ї. У 1913 р. Малевич оформляв постановку футуристичної опери Матюшина “Победа над солнцем”, де ввів чорний квадрат у декорації та костюми героїв. Саме так – на театральній сцені, а не на полотні – вперше з'явився він глядачам.
Слайд #10
Картини Малевича
Слайд #11
Кубізм
Кубізм немов руйнував предмети на площині, зводячи їх форму до простих геометричних фігур чи розкладаючи їх на площини. Художники-кубісти прагнули проникнути за оболонку речей, зрозуміти їх потаємну сутність.Художники-кубісти: П.Пікассо («Авіньонські дівчата» – картина, яка започаткувала напрям кубізму, «Герніка», «Скрипка й виноград»), Ж.Брак («Кларнет і пляшка рому на каміні»), Ф.Леже («Будівельники»), Д.Стюарт, К.Карра («Метафізична муза»).П.Пікассо був під впливом кубістів лише на початку творчого шляху, пізніше він надавав перевагу традиційному мистецтву.
Кубізм немов руйнував предмети на площині, зводячи їх форму до простих геометричних фігур чи розкладаючи їх на площини. Художники-кубісти прагнули проникнути за оболонку речей, зрозуміти їх потаємну сутність.Художники-кубісти: П.Пікассо («Авіньонські дівчата» – картина, яка започаткувала напрям кубізму, «Герніка», «Скрипка й виноград»), Ж.Брак («Кларнет і пляшка рому на каміні»), Ф.Леже («Будівельники»), Д.Стюарт, К.Карра («Метафізична муза»).П.Пікассо був під впливом кубістів лише на початку творчого шляху, пізніше він надавав перевагу традиційному мистецтву.
Слайд #12
Відомий представник
Пабло Пікассо - почав малювати з самого дитинства, перші уроки художньої майстерності Пікассо одержав у свого батька — вчителя малювання Х. Руїса, і незабаром володів ним досконало. В 8 років він малює свою першу серйозну картину маслом, Пікадора, з якою він не розлучався протягом всього життя.
Пабло Пікассо - почав малювати з самого дитинства, перші уроки художньої майстерності Пікассо одержав у свого батька — вчителя малювання Х. Руїса, і незабаром володів ним досконало. В 8 років він малює свою першу серйозну картину маслом, Пікадора, з якою він не розлучався протягом всього життя.
Слайд #13
Відомий представник
Пабло Пікассо - почав малювати з самого дитинства, перші уроки художньої майстерності Пікассо одержав у свого батька — вчителя малювання Х. Руїса, і незабаром володів ним досконало. В 8 років він малює свою першу серйозну картину маслом, Пікадора, з якою він не розлучався протягом всього життя.
Пабло Пікассо - почав малювати з самого дитинства, перші уроки художньої майстерності Пікассо одержав у свого батька — вчителя малювання Х. Руїса, і незабаром володів ним досконало. В 8 років він малює свою першу серйозну картину маслом, Пікадора, з якою він не розлучався протягом всього життя.
Слайд #14
Експресіонізм
Реалістичне мистецтво ХХ ст. часто використовувало досягнення і прийоми інших, нереалістичних художніх напрямів. Так, виразні засоби експресіонізму допомогли німецькій художниці К.Кольвіц гостро й однозначно виразити своє відношення до пригнічення, насильства, війни в графічних роботах «Повстання ткачів», «Селянська війна».
Реалістичне мистецтво ХХ ст. часто використовувало досягнення і прийоми інших, нереалістичних художніх напрямів. Так, виразні засоби експресіонізму допомогли німецькій художниці К.Кольвіц гостро й однозначно виразити своє відношення до пригнічення, насильства, війни в графічних роботах «Повстання ткачів», «Селянська війна».
Слайд #15
Відомий представник
Василь Кандинський народився 16 (4) грудня 1866 р. в Москві, в заможній культурній сім'ї.
Это "Мир искусства" является
столь же реальним, как и бетон.
По этой причине, я предпочитаю
называть так называемое
"абстрактное искусство"
"конкретное искусство"..
Василь Кандинський народився 16 (4) грудня 1866 р. в Москві, в заможній культурній сім'ї.
Это "Мир искусства" является
столь же реальним, как и бетон.
По этой причине, я предпочитаю
называть так называемое
"абстрактное искусство"
"конкретное искусство"..
Слайд #16
Відомий представник
Василь Кандинський народився 16 (4) грудня 1866 р. в Москві, в заможній культурній сім'ї.
Это "Мир искусства" является
столь же реальним, как и бетон.
По этой причине, я предпочитаю
называть так называемое
"абстрактное искусство"
"конкретное искусство"..
Василь Кандинський народився 16 (4) грудня 1866 р. в Москві, в заможній культурній сім'ї.
Это "Мир искусства" является
столь же реальним, как и бетон.
По этой причине, я предпочитаю
называть так называемое
"абстрактное искусство"
"конкретное искусство"..
Слайд #17
Фовізм
Для фовізму характерні: підвищена світлість та прозорість, виразність кольору, організація художнього простору лише за допомогою кольору, відсутність традиційного світлотіньового моделювання, прагнення гармонізації виразних і декоративних властивостей кольору в єдиній композиції. До фовістів належали: А.Маттіс («Червоні риби», панно «Танець», «Музика»), А.Марке, Р.Дюфі.
Для фовізму характерні: підвищена світлість та прозорість, виразність кольору, організація художнього простору лише за допомогою кольору, відсутність традиційного світлотіньового моделювання, прагнення гармонізації виразних і декоративних властивостей кольору в єдиній композиції. До фовістів належали: А.Маттіс («Червоні риби», панно «Танець», «Музика»), А.Марке, Р.Дюфі.
Слайд #18
Футуризм
Футуристи захоплювались можливостями сучасної науки й техніки, успіх прогресу людства вбачали в розвитку машинної цивілізації. Художники-футуристи: Дж.Балла («Ластівки»), І.Тангі («Невидимки»).
Футуристи захоплювались можливостями сучасної науки й техніки, успіх прогресу людства вбачали в розвитку машинної цивілізації. Художники-футуристи: Дж.Балла («Ластівки»), І.Тангі («Невидимки»).
Слайд #19
Дадаїзм
(Від франц.dadaisme - перен. незв'язний дитячий лепет) –авангардистська літературно –художня течія в 1916 – 1922 р.р., склалась в Швейцарії. Представники : А.Бретон, Т. Тцара, Р.Гюльзенбек, М.Янко, М. Дюшан, Ф. Пікабія, М. Ернст, Ж. Арп. У цій течії абсолютизувався авангардистський принцип, заперечувалися будь які авторитети і традиції. Дадаїсти не визнавали жодних ідеалів. Вони оголосили будь-який вибір твором мистецтва, якщо художник узяв його із звичайного середовища й дав йому назву. У 20-х роках ХХ ст. у Франції злився з сюрреалізмом, у Німеччині – з експресіонізмом.
(Від франц.dadaisme - перен. незв'язний дитячий лепет) –авангардистська літературно –художня течія в 1916 – 1922 р.р., склалась в Швейцарії. Представники : А.Бретон, Т. Тцара, Р.Гюльзенбек, М.Янко, М. Дюшан, Ф. Пікабія, М. Ернст, Ж. Арп. У цій течії абсолютизувався авангардистський принцип, заперечувалися будь які авторитети і традиції. Дадаїсти не визнавали жодних ідеалів. Вони оголосили будь-який вибір твором мистецтва, якщо художник узяв його із звичайного середовища й дав йому назву. У 20-х роках ХХ ст. у Франції злився з сюрреалізмом, у Німеччині – з експресіонізмом.
Слайд #20
Символізм
Для нього характерні казкові сюжети і вільна фантазія. В Росії та на Україні модернізм і символізм склались в так званий національно-романтичний напрям, що спирався на героїчне билинне минуле, народні казки й пісні. Представники: М.Реріх, В.Васнєцов.
Для нього характерні казкові сюжети і вільна фантазія. В Росії та на Україні модернізм і символізм склались в так званий національно-романтичний напрям, що спирався на героїчне билинне минуле, народні казки й пісні. Представники: М.Реріх, В.Васнєцов.
Слайд #21
Символізм в архітектурі
Слайд #22
Примітивізм
Видатний французький художник П.Гоген в пошуках спокою й гармонії покинув цивілізований світ і проживав на островах Тихого океану. Користуючись спрощеними і майже плоскими зображеннями предметів, він зображував природу, місцевих жителів («Таїтянки») – цей напрям в пізніше одержав назву примітивізм. До примітивістів належали: А.Руссо («Мавпи») у Франції, У.Альфред в Англії, Н.Гончаров в Росії («Московська вулиця»).
Видатний французький художник П.Гоген в пошуках спокою й гармонії покинув цивілізований світ і проживав на островах Тихого океану. Користуючись спрощеними і майже плоскими зображеннями предметів, він зображував природу, місцевих жителів («Таїтянки») – цей напрям в пізніше одержав назву примітивізм. До примітивістів належали: А.Руссо («Мавпи») у Франції, У.Альфред в Англії, Н.Гончаров в Росії («Московська вулиця»).
Слайд #23
Сюрреалізм
(Від франц.surrealisme - надреалізм) напрям у мистецтві ХХ ст., що проголошував джерелом мистецтва сферу півсвідомості (інстинкти сновидіння, галюцинації) а його методом – розрив логічних зв'язків, замінених вільними асоціаціями. Сюрреалізм склався в 20-х роках ХХ ст., розвиваючи низку рис дадаїзму (письменники А.Бретон, Ф.Арп, Ж.Міро.). З 30-х років головною рисою сюрреалізму стала парадоксальна нелогічність поєднання предметів та явищ, яким надавалася предметно-пластична достовірність, яку можна було бачити (художники С. Далі, П.Блум, І.Тангі)
(Від франц.surrealisme - надреалізм) напрям у мистецтві ХХ ст., що проголошував джерелом мистецтва сферу півсвідомості (інстинкти сновидіння, галюцинації) а його методом – розрив логічних зв'язків, замінених вільними асоціаціями. Сюрреалізм склався в 20-х роках ХХ ст., розвиваючи низку рис дадаїзму (письменники А.Бретон, Ф.Арп, Ж.Міро.). З 30-х років головною рисою сюрреалізму стала парадоксальна нелогічність поєднання предметів та явищ, яким надавалася предметно-пластична достовірність, яку можна було бачити (художники С. Далі, П.Блум, І.Тангі)
Слайд #24
Відомий представник
Сальвадор Далі – його картини становлять ірраціональні комбінації суто реальних предметів, які мають натуральний вигляд або парадоксальним способом деформовані. Це може бути людська фігура з картотечними шуфлядами у животі ("Антропоморфна шафа", 1936 р.), годинник-серветка, що звисає зі столу ("Збереження пам'яті", 1931 p.j, слони на довгих павучих ніжках ("Спокуса св.Антонія", 1946 р.) тощо.
Сальвадор Далі – його картини становлять ірраціональні комбінації суто реальних предметів, які мають натуральний вигляд або парадоксальним способом деформовані. Це може бути людська фігура з картотечними шуфлядами у животі ("Антропоморфна шафа", 1936 р.), годинник-серветка, що звисає зі столу ("Збереження пам'яті", 1931 p.j, слони на довгих павучих ніжках ("Спокуса св.Антонія", 1946 р.) тощо.
Слайд #25
Картини С. Далі
Слайд #26
Поп-арт
Поп-а́рт (англ. pop-art, скорочення від англ. popular art, етимологію також пов'язують із англ. рор — уривчастий удар, плескіт) — напрям в образотворчому мистецтві 1950—1960-х років, що виник як реакція на абстрактний експресіонізм та використовує образи продуктів вжитку.
Поп-а́рт (англ. pop-art, скорочення від англ. popular art, етимологію також пов'язують із англ. рор — уривчастий удар, плескіт) — напрям в образотворчому мистецтві 1950—1960-х років, що виник як реакція на абстрактний експресіонізм та використовує образи продуктів вжитку.
Слайд #27
Поп-арт в інтер'єрі
Слайд #28
Відомий представник
Е́нді Во́ргол — всесвітньо відомий американський митець карпато-русинського походження, один із засновників поп-арту та культова постать в історії сучасного мистецтва в цілому.Художник, ілюстратор, дизайнер, скульптор, письменник, продюсер,кінорежисер, видавець, колекціонер — він залишив по собі величезний творчий спадок і ще за життя став легендою.
Е́нді Во́ргол — всесвітньо відомий американський митець карпато-русинського походження, один із засновників поп-арту та культова постать в історії сучасного мистецтва в цілому.Художник, ілюстратор, дизайнер, скульптор, письменник, продюсер,кінорежисер, видавець, колекціонер — він залишив по собі величезний творчий спадок і ще за життя став легендою.
Слайд #29
Роботи Е.Воргола
Слайд #30
Оп-арт
Оп-арт (від англ. op art (optical art)) або оптичне мистецтво - стиль сучасного мистецтва, який широко використовує оптичні ілюзії. Митці оп-арту досягають створення ілюзій руху або мерехтіння нерухомих об'єктів через зображення періодичних структур і влучне використання кольорів та форм. Зазвичай твори оп-арту носять абстрактний характер.
Оп-арт (від англ. op art (optical art)) або оптичне мистецтво - стиль сучасного мистецтва, який широко використовує оптичні ілюзії. Митці оп-арту досягають створення ілюзій руху або мерехтіння нерухомих об'єктів через зображення періодичних структур і влучне використання кольорів та форм. Зазвичай твори оп-арту носять абстрактний характер.
Слайд #31
Екшн-пейнтинг
Джексон Поллок першим серед американських живописців застосував незвичну техніку: він розстилав полотно на землі, наносив на нього фарбу, а потім бив по полотну палицею, яку використовував замість пензля. Іноді він просто ходив по полотні, тримаючи в руках продірявлену банку з фарбою і поливаючи свій майбутній витвір. Твори: «Одне», «Номер 1А».
Джексон Поллок першим серед американських живописців застосував незвичну техніку: він розстилав полотно на землі, наносив на нього фарбу, а потім бив по полотну палицею, яку використовував замість пензля. Іноді він просто ходив по полотні, тримаючи в руках продірявлену банку з фарбою і поливаючи свій майбутній витвір. Твори: «Одне», «Номер 1А».
Слайд #32
Постмодернізм
(Від лат. префікс пост-наступність, фр. Модернізм - сучасний., найновіший)
Загальна назва окреслених останніми десятиліттями тенденцій у мистецтві, що виникли після модернізму та авангардизму.
Мистецтво постмодернізму — це своєрідна лабораторія, де відбувається складний синтез рис, нашої доби, діалогічне розв'язання антиномій, накопичених попередніми епохами:• реалістична зображальність і фантасмагоричність;• гуманітарність і фізико-технічне орієнтування;• описовість і філософічність;
(Від лат. префікс пост-наступність, фр. Модернізм - сучасний., найновіший)
Загальна назва окреслених останніми десятиліттями тенденцій у мистецтві, що виникли після модернізму та авангардизму.
Мистецтво постмодернізму — це своєрідна лабораторія, де відбувається складний синтез рис, нашої доби, діалогічне розв'язання антиномій, накопичених попередніми епохами:• реалістична зображальність і фантасмагоричність;• гуманітарність і фізико-технічне орієнтування;• описовість і філософічність;
Слайд #33
Постмодернізм в архітектурі
Слайд #34
Хай-тек – стиль в архітектурі і дизайні останньої чв. ХХст.
Слайд #35
Знамениті на весь світ будівлі
Федеральна система доріг в США
Федеральна система доріг в США
Слайд #36
Панамський канал
Слайд #37
Сіднейський оперний театр