- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Діалог. Тире при діалозі»
Презентація на тему «Діалог. Тире при діалозі»
757
Слайд #1
Тема: Діалог. Тире при діалозі.
Наша родина - рідна Україна
Наша родина - рідна Україна
Слайд #2
Цілі (очікувані результати).
-tдавати визначення понять «діалог», «репліка», «монолог», «полілог», «допоміжні засоби спілкування»;
-tпояснювати правила розстановки розділових знаків при діалозі;
-tінтонаційно виразно читати діалоги ;
-tпереробляти речення з прямою мовою на діалог.
-tдавати визначення понять «діалог», «репліка», «монолог», «полілог», «допоміжні засоби спілкування»;
-tпояснювати правила розстановки розділових знаків при діалозі;
-tінтонаційно виразно читати діалоги ;
-tпереробляти речення з прямою мовою на діалог.
Слайд #3
Створення позитивного настрою.
Слайд #4
«Ти - Редактор»
Це лікарство потрібно приймати кожного дня по ложці на пустий желудок на протязі місяця.
Магазин працює круглодобово.
Старий оповідач захопив усіх присутніх захоплюючим оповіданням.
Висловлюючи своє ставлення до подій у країні, він наголосив на тому, що вже давно час приймати міри по налагодженню усіх галузей виробництва.
Через дві неділі я маю їхати у зарубіжну командировку.
Стоячи на зупинці дівчина кинулася мені в очі своїм строкатим вбранням.
Це лікарство потрібно приймати кожного дня по ложці на пустий желудок на протязі місяця.
Магазин працює круглодобово.
Старий оповідач захопив усіх присутніх захоплюючим оповіданням.
Висловлюючи своє ставлення до подій у країні, він наголосив на тому, що вже давно час приймати міри по налагодженню усіх галузей виробництва.
Через дві неділі я маю їхати у зарубіжну командировку.
Стоячи на зупинці дівчина кинулася мені в очі своїм строкатим вбранням.
Слайд #5
«Влуч в ціль»
«Щоб жити, потрібні сонце, воля і маленька квітка!»
«Ой, яка чудова українська мова!»
«Ті школярі, які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями»
— захоплено писав український поет Олександр Підсуха.
— говорив великий казкар Ганс Крістіан Андерсен.
- писав письменник і педагог В.О.Сухомлинський.
«Щоб жити, потрібні сонце, воля і маленька квітка!»
«Ой, яка чудова українська мова!»
«Ті школярі, які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями»
— захоплено писав український поет Олександр Підсуха.
— говорив великий казкар Ганс Крістіан Андерсен.
- писав письменник і педагог В.О.Сухомлинський.
Слайд #6
Орфографічна розминка
- Заміни словосполучення словниковими словами:
кожного дня –
кожної години –
слова прощання -
- Заміни словосполучення словниковими словами:
кожного дня –
кожної години –
слова прощання -
Слайд #7
Словникова робота
Діалог
Монолог
Полілог
Репліка
Міміка
Жести
Інтонація
Діалог
Монолог
Полілог
Репліка
Міміка
Жести
Інтонація
Слайд #8
1.« Хто винен?» - «Невістка!» - « Так її вдома нема ».- «Та он її плаття на жердці висить!»
2.»Чим ви, хлопці, дома втираєтесь?» - «Батько рукавом, мати подолом, а я на печі так сохну!»
3. «Що ваші дівчата роблять?» - «Шиють та співають». – «А мати?» - «Порють та плачуть».
4.»Тит, іди молотить!» - «Спина болить!» - «Тит, іди їсти!» - «А де моя велика ложка?»
2.»Чим ви, хлопці, дома втираєтесь?» - «Батько рукавом, мати подолом, а я на печі так сохну!»
3. «Що ваші дівчата роблять?» - «Шиють та співають». – «А мати?» - «Порють та плачуть».
4.»Тит, іди молотить!» - «Спина болить!» - «Тит, іди їсти!» - «А де моя велика ложка?»
Слайд #9
НАШ РІД
Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки. Навіть маленьку качечку-утінку вишила.
— Що це буде, нене? — питає Андрійко.
— Українська святкова сорочечка для тебе, - відповіла матуся.
— Чому українська? — допитується Андрійко.
— Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною.
І ти — маленький українець.
— А ти, мамо?
— І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду. І любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна — як наша рідна хата. І сусіди в нас є Білорусія, Росія, Молдова, Грузія, Вірменія. Ми й сусідів любимо, бо вони добрі, вони — наші друзі!
Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки. Навіть маленьку качечку-утінку вишила.
— Що це буде, нене? — питає Андрійко.
— Українська святкова сорочечка для тебе, - відповіла матуся.
— Чому українська? — допитується Андрійко.
— Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною.
І ти — маленький українець.
— А ти, мамо?
— І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду. І любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна — як наша рідна хата. І сусіди в нас є Білорусія, Росія, Молдова, Грузія, Вірменія. Ми й сусідів любимо, бо вони добрі, вони — наші друзі!
Слайд #10
Складання схем за текстом
Репліка діалогу (Рд)? – слова автора (са).
- Рд, - са
- Рд? – са.
- Рд.
- Рд? – са.
- Рд!
Репліка діалогу (Рд)? – слова автора (са).
- Рд, - са
- Рд? – са.
- Рд.
- Рд? – са.
- Рд!
Слайд #11
Трансформація діалогу у непряму мову ( перевірка)
Андрійко запитав у нені , що то буде.
Мати відповіла, що то українська святкова сорочка для нього.
Андрійко допитувався, чому українська.
Мати пояснила , тому що вишиває такі квіти, які ростуть на рідній землі. А земля наша зветься Україною.
Андрійко запитав у нені , що то буде.
Мати відповіла, що то українська святкова сорочка для нього.
Андрійко допитувався, чому українська.
Мати пояснила , тому що вишиває такі квіти, які ростуть на рідній землі. А земля наша зветься Україною.
Слайд #12
Правила роботи в групі
а) уважно прочитайте завдання;
б) визначте, хто говоритиме першим;
в) по черзі висловте свої думки;
г)дійдіть до спільного висновку.
а) уважно прочитайте завдання;
б) визначте, хто говоритиме першим;
в) по черзі висловте свої думки;
г)дійдіть до спільного висновку.
Слайд #13
« П'ятипелюсткова квітка».
Запишіть слова привітання, прощання, подяки.
Запишіть слова привітання, прощання, подяки.
Слайд #14
2.tПригадайте і запишіть правила спілкування.
Слайд #15
3. Утворіть форму звертання від слів кінь, річка, Ольга, Юрій, Марина, вчитель, чоловік, подруга, сестра, брат.
Слайд #16
Складіть і допишіть пропущені репліки.
Велика любов
-tБабусенько, ти у мене найкраща!
-t …….(І чому ж так?)
-tТи такі смачненькі пиріжки печеш!
-t……..(Оце й усе?)
-tТи й картопельку садиш, і їстоньки вариш, і порядок наводиш. Ти у мене молодець.
-t………..(От дякую, Назарчику, якщо ти все це бачиш. Візьми за це вареничків з вишнями.)
-tДякую, бабусю! Я тебе так сильно люблю, як вареники з вишень.
-t……….(О, то велика любов!)
Велика любов
-tБабусенько, ти у мене найкраща!
-t …….(І чому ж так?)
-tТи такі смачненькі пиріжки печеш!
-t……..(Оце й усе?)
-tТи й картопельку садиш, і їстоньки вариш, і порядок наводиш. Ти у мене молодець.
-t………..(От дякую, Назарчику, якщо ти все це бачиш. Візьми за це вареничків з вишнями.)
-tДякую, бабусю! Я тебе так сильно люблю, як вареники з вишень.
-t……….(О, то велика любов!)
Слайд #17
4.tПереписати текст, почленувавши на речення, у виглядi дiалогу. Пояснити роздiловi знаки. Прочитати за особами.
Мамо я уже великий добре синку що ж по тому йду на Буг ловити рибку щуку принесу додому ти великий для порядку спершу нiж гуляти сину прополи цибулi грядку i сходи до магазину забаганки син притлумив дивиться з-пiд брiв на неньку каже я вже передумав мамо я iще маленький.
Мамо я уже великий добре синку що ж по тому йду на Буг ловити рибку щуку принесу додому ти великий для порядку спершу нiж гуляти сину прополи цибулi грядку i сходи до магазину забаганки син притлумив дивиться з-пiд брiв на неньку каже я вже передумав мамо я iще маленький.
Слайд #18
6. Переробіть діалог на текст з непрямою мовою.
- Здрастуйте! Куди ви прямуєте? - закричала дівчинка.
Будь здорова, маленька дівчино- пташко, - поважно відповіли їй. – Ми поспішаємо на свято народження річки.
- Здрастуйте! Куди ви прямуєте? - закричала дівчинка.
Будь здорова, маленька дівчино- пташко, - поважно відповіли їй. – Ми поспішаємо на свято народження річки.
Слайд #19
-tГарна квітка утворилась?
-tЯк вона називається? (Мальва)
-tЧим вона являється для України?
-tА які ще квіти належать до народних символів України?
-tЯк вона називається? (Мальва)
-tЧим вона являється для України?
-tА які ще квіти належать до народних символів України?