Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу»


386



Слайд #1


Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу
Мудрець шукає все в самому собі,нерозумна людина – в іншому.
Конфуцій
Виконала: Личак Аня
Учениця 11-А класу
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #1

Слайд #2


Художня культура далекосхідного регіону включає мистецтво Китаю, Японії, Кореї, Монголії, Тибету, які мають багато спільних рис, зокрема глибинне філософське-поетичне одухотворене ставлення до природи, яка існує за своїми законами й визначає життя людини.
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #2

Слайд #3


  Стародавній китайський національний живопис відрізняється від європейського за художніми засобами, матеріалом і технікою. Картини пишуться тушшю, мінеральними і рослинними фарбами на шовку або на особливому рисовому папері з м'ягкого тонкого волокна. Вони мають форму баатометрових сувоїв - горизонтальних для розглядання на столі й вертикальних для прикрашення стін.
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #3

Слайд #4


Чжао Менфу. Людина з конем на вітрі
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #4

Слайд #5


Ху Вей. Хризантема та бамбук
Жень Женьфа.
Ні Цзань. Дерева та долина гори
Чжао Менфую Десять хризантем
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #5

Слайд #6


Янь Лібенью Імператор У-ді
Анонім 11 ст. Поет під деревом
Анонім 12 ст. Птихи і квіти
 
У живописних образах часто втілюються філософські ідеї конфуціанства, даосизму, буддизму.
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #6

Слайд #7


На Сході здавна живопис поєднувався з каліграфією, зараз вважаються рідними сестрами. Витонченість ієрогліфів, а також поезія вірша не тільки доповняють зміст картини, а й надають їй особливої завершеності. Образи мали символічне значення, пов'язане з ідеями стародавньої космології. Художник прагнув передати світову гармонію, ритм, що лежить в основі явищ природи, тому він був далеким від натуралізму та прагнення до зовнішньої подібності. Структуру мальовничого сувою визначають найважливіші основи – Небо і Земля, у них утілено два протилежні принципи світопобудови: чоловіча сила (ян) і жіноча сила (інь). Гори вважалися уособленням чоловічого світлого початку, а води – жіночого. Давні трактат з мистецтва композиції вчили художника: «Перш ніж опустити пензель, неодмінно визнач місце Неба і Землі… Між ними дбайливо розташуй пейзаж».
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #7

Слайд #8


Хуан Цюанью Рідкісні птахи
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #8

Слайд #9


Хуан Цюанью Рідкісні птахи
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #9

Слайд #10


Хонамі Коецу та Таварай Сотацую Тисяча лелек.Сувій живопису та каліграфії
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #10

Слайд #11


Природа розглядалася як місце порятунку від суспільства, як притулок, де самітній відлюдник – поет чи філософ – милується і насолоджується іі красою, намагається осягнути її таємниці. Мініатюрність людських фігурок, зображених на тлі грандіозних ландшафтів, повинна була викликати думки про велич світу, в якому людина – лише піщинка. У цьому полягала відмінність уявлень китайської культури від європейської, де людині приділялася головна увага, її зображували як силу, що перетворює світ.
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #11

Слайд #12


Живопис
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #12

Слайд #13


Корейський живопис на шовку і папері має свої особливості, він більш камерний. Пейзажні образи створюються не чітко реалістичними, а ніби розмитими у блідо-сіруватих тонах. Імітуючи китайських митців, давні корейські майстри виробили власну манеру і техніку письма, свідченням чого є творчість засновника національного пейзажного живопису Чон Сона («Після дощу на горі Інван», «Алмазні гори»), Майстерністю вирізняються анімалістичні картини Пен Сан Бека («Кішки і горобці»), самобутні жанрові сценки з повсякденного життя Ким Хон До (Танець в масках»), незвичні за ракурсом композиції Хон Се Сопа («Качки, що пливуть»).
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #13

Слайд #14


Ван Вей. Після снігопаду
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #14

Слайд #15


Із секретів китайської порцеляни
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #15

Слайд #16


Порцелянова ваза 17 ст.
Порцелянові тарелі часів династ Мін
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #16

Слайд #17


Форми порцелянових виробів найрізноманітніші: вази для квітів, дзбани різного призначення тощо. Серед мотивів розпису переважають півонії й хризантеми, плоди і тварини, трапляються пейзажі й жанрові сценки, що копіюють живопис і візерунки шовкових тканин. Дуже частим є зображення імператорського І дракона, якого легко розпізнати за п'ятьма кігтями.
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #17

Слайд #18


Спасибі за увагу!
Презентація на тему «Філософія буття в образотворчому мистецтві Далекого Сходу» - Слайд #18