- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Архітектурний Львів»
Презентація на тему «Архітектурний Львів»
681
Слайд #1
Архітектурний Львів: подих Ренесансу
Міністерство освіти і науки та спорту України
Охтирської загальноосвітньої школи I-III ст. №4
імені Остапа Вишні
Охтирської міської ради
Підготовила:
учениця 10 класу
Більченко М.
Перевірила:
Перерва В.І.
2012 р.
Міністерство освіти і науки та спорту України
Охтирської загальноосвітньої школи I-III ст. №4
імені Остапа Вишні
Охтирської міської ради
Підготовила:
учениця 10 класу
Більченко М.
Перевірила:
Перерва В.І.
2012 р.
Слайд #2
Історія проникнення європейського Ренесансу на українські землі
Причина , із– за якої Львів відбудовували у ренесанському стилі
Архітектори що відіграли велику роль у відбудовуванні
Площа Старий Ринок
«Високий замок» та «Низький замок»
Різновиди Ренесансу в житловій архітектурі
Житловий будинок
Чорна кам'яниця
Будинок Конякта
Вежа Корнякта
План
Причина , із– за якої Львів відбудовували у ренесанському стилі
Архітектори що відіграли велику роль у відбудовуванні
Площа Старий Ринок
«Високий замок» та «Низький замок»
Різновиди Ренесансу в житловій архітектурі
Житловий будинок
Чорна кам'яниця
Будинок Конякта
Вежа Корнякта
План
Слайд #3
Каплиця Трьох Святителів
Костел і монастир Бенедиктинок
Каплиця Кампіанів
Каплиця Боїмів
Висновок
Вікторина
Костел і монастир Бенедиктинок
Каплиця Кампіанів
Каплиця Боїмів
Висновок
Вікторина
Слайд #4
З 1569 року після утворення єдиної Речі Посполитої українські землі було включено до складу так званих коронних земель. У той час, коли в Європі розвивається мистецтво Відродження, в архітектурі Україн панують давньоруські, візантійські, готичні традиції. Але поступово в Україну (особливо в західні землі) проникають і поширюються впливи європейського Ренесансу.
Історія проникнення європейського Ренесансу на українські землі
Історія проникнення європейського Ренесансу на українські землі
Слайд #5
Влітку 1527 року у Львові на вулиці Пивоварів (тепер Театральна) виникла пожежа. На другий день Львів являв собою суцільне
Причина , із – за якої Львів відбудовували у ренесанському стилі
згарище.
Але протягом відносно короткого часу, місто було відбудовано в новому, ренесансному стилі.
Причина , із – за якої Львів відбудовували у ренесанському стилі
згарище.
Але протягом відносно короткого часу, місто було відбудовано в новому, ренесансному стилі.
Слайд #6
Провідну роль в архітектурі 2-ої пол. XVI ст. у Львові відіграють італійські архітектори Петро Барбон, Паоло Домінічі, якого у Львові називали Павлом Римлянином, Петро Італієць та ін. Працювали у Львові також німецькі, польські архітектори і місцеві майстри. В 1572 році у місті було створено спеціальний цех будівельників. Найкращі ренесансні споруди Львова створили видатні зодчі, котрі працювали поза цехом.
Архітектори що відіграли велику роль у відбудовуванні Львова
Архітектори що відіграли велику роль у відбудовуванні Львова
Слайд #7
Львів планувався по-новому. Зберігалося тільки середньовічне розміщення центру –ринкова площа з ратушею. Центральна частина міста була укріплена камінними стінами та вежами, передмістя мали дерево-земляні укріплення. У другій половині XVI – першій половині XVII століття було проведено значні роботи із розширення та влаштування нових укріплень.
Площа Старий Ринок
Площа Старий Ринок
Слайд #8
Нові вежі були відкритими з боку міста. Специфіка будинків на площі Ринок диктувалася магдебурзьким правом: на вузьких ділянках споруди розміщалися суцільною шпалерою. Отже, вся увага приділялася фасаду, що набував першочергового значення.
Слайд #9
Площа Ринок – Серце Львова
Слайд #10
Площа Ринок – Серце Львова
Слайд #11
Площа Ринок – Серце Львова
Слайд #12
Площа Ринок – Серце Львова
Слайд #13
Над містом на високій замковій горі розміщений так званий „Високий замок”, заснований давньоруськими князями; в укріпленнях центра міста, в його північно-західному куті,
«Високий замок» та «Низький замок»
розташовувався так званий „Низький замок”.
«Високий замок» та «Низький замок»
розташовувався так званий „Низький замок”.
Слайд #14
«Низький замок»
Слайд #15
У Львові зіткнулися два різновиди Ренесансу в житловій архітектурі: італійський та німецький, на яких дуже позначились місцеві традиції. Будинки завершувались не трикутним щитом (як у містах Північної Європи), а рівною горизонталлю на зразок італійських палаццо. На першому поверсі асиметрично розміщувались вхідні двері та вікна. Це диктувалося господарським призначенням цієї частини будинку. Гармонійне поєднання цілості залежало від таланту будівничого.
Різновиди Ренесансу в житловій архітектурі
Різновиди Ренесансу в житловій архітектурі
Слайд #16
На планування житлового будинку впливали форма та розміри ділянок. Зазвичай, це прямокутник зі сторонами 10 – 12 м по вулиці та 20-30 м вглиб кварталу. По довжині будинок зазвичай членувався на три частини. Для планування другого та наступних поверхів було влаштування у бік вулиці двох житлових приміщень: „світлиці” з двома
Житловий будинок
вікнами та „хати” з одним вікном. Сильні стельові балки прикрашались різьбленням, надписами та розписом.
Житловий будинок
вікнами та „хати” з одним вікном. Сильні стельові балки прикрашались різьбленням, надписами та розписом.
Слайд #17
Колись вона називалася іменем власника Альберті, для якого почали її будувати в 1588 – 1589 роках Петро Барбони і Павло Римлянин . Вся фасадна стіна покрита „діамантовою” рустикою. Наличники вікон і дверей обрамляють чудові орнаменти – мотив виноградної лози. Інтер'єри будинку вдало розміщені і пишно оздоблені порталами, які покриті викарбуваними в камені орнаментами. Найрозкішнішою деталлю інтер'єрного декору є оздоблення фрамуги вікон другого поверху – орнамент у рельєфі з мотивом гнутої виноградної лози, звисаючі грона якої клюють пташки.
Чорна кам'яниця
Чорна кам'яниця
Слайд #18
Колись вона називалася іменем власника Альберті, для якого почали її будувати в 1588 – 1589 роках Петро Барбони і Павло Римлянин . Вся фасадна стіна покрита „діамантовою” рустикою. Наличники вікон і дверей обрамляють чудові орнаменти – мотив виноградної лози. Інтер'єри будинку вдало розміщені і пишно оздоблені порталами, які покриті викарбуваними в камені орнаментами. Найрозкішнішою деталлю інтер'єрного декору є оздоблення фрамуги вікон другого поверху – орнамент у рельєфі з мотивом гнутої виноградної лози, звисаючі грона якої клюють пташки.
Чорна кам'яниця
Чорна кам'яниця
Слайд #19
Будинок Корнякта було побудовано в 1580 році архітектором Петром Барбони на замовлення православного купця Костянтина Корнякта, члена Ставропігійського братства. Своєю архітектонічною цільністю, монументальною величчю і стильовою єдністю, будинок перевершує все, що було збудоване в старому Львові з цивільної архітектури.
Будинок Корнякта
Будинок Корнякта
Слайд #20
Це шедевр, що виходить за межі Львова, стаючи поряд із славними європейськими спорудами ренесансного зодчества. Будівля зведена на місці трьох попередніх кам'яниць: двох – від площі Ринок, одної – від вулиці Бляхарської (тепер Ставропігійської). Деякі частини з двох перших так і залишились тут: підвали, готичний зал тощо.
Слайд #21
Вежа призначалася під дзвіницю — фортечний пост під час облог і спостережний пункт у протипожежних цілях. Спочатку було тільки три поверхи. Споруда поєднала класичні форми з традиціями української архітектури — дерев'яними вежами-дзвіницями. Вежа, будівництво якої закінчилося 1580 p., стала символом Львова. Для львівської архітектури другої половини XVI століття вежа Корнякта мала важливе значення — Ренесанс у ній запанував цілковито.
Вежа Корнякта
Вежа Корнякта
Слайд #22
Каплиця Трьох Святителів
Продовженням закладеної у вежі Корнякта ренесансної програми було спорудження каплиці Трьох Святителів (1578-1590). Споруда поєднала здобутки італійського Ренесансу з традиціями українського зодчества, вираженими у вирішенні її як однозального куба з трьома верхами. Замріяний ліризм будівлі особливо виділяється в порівнянні з мужньою силою вежі.
Продовженням закладеної у вежі Корнякта ренесансної програми було спорудження каплиці Трьох Святителів (1578-1590). Споруда поєднала здобутки італійського Ренесансу з традиціями українського зодчества, вираженими у вирішенні її як однозального куба з трьома верхами. Замріяний ліризм будівлі особливо виділяється в порівнянні з мужньою силою вежі.
Слайд #23
Закладений в 1595 році, монастир бенедиктинок служив одночасно і фортецею під час облог міста. Костел бенедиктинок невеликий, з вузькими стінами-бойницями, могутніми контрфорсами нагадує костели-фортеці XV ст. Будівництво костелу тривало майже чверть століття. Споруда вражає своєю неузгодженістю: головний куб її вирішений в традиціях Ренесансу, а фасад несе на собі вплив північноєвропейського маньєризму. Чисті риси Ренесансу збереглися в боковому фасаді і вівтарній частині: великі площини стін діляться пілястрами, на які спираються архівольти, фриз – метопи і тригліфи.
Костел і монастир Бенедиктинок
Костел і монастир Бенедиктинок
Слайд #24
Вона створена як родинна усипальниця за наказом Мартина Кампіана, найвпливовішого городянина Львова, що був у ньому повновладним володарем. Ясна логіка конструкцій каплиці, її дидактично-повчальний характер оздоблення, благородна простота в сполуці з чисто світськими рішеннями естер'єра ставлять цю пам'ятку в ряд найвидатніших у Львові.
Каплиця Кампіанів
Каплиця Кампіанів
Слайд #25
В каплиці Боїмів помітні запозичення зі Зигмунтівської каплиці у Кракові. Це, перш за все, загальне архітектонічно-конструктивне рішення. Будівля центрична, квадратна в плані, перекрита куполом. Все ж традиції і культурна атмосфера тогочасного Львова зумовили створення цілком оригінальної споруди, яка не має ні аналогії, ні повторень.
Каплиця Боїмів
Каплиця Боїмів
Слайд #26
Працюючи над проектом я дізналася :
історію проникнення європейського Ренесансу на українські землі ,
причину , із– за якої Львів відбудовували у ренесанському стилі
архітекторів що відіграли велику роль у відбудовуванні
Я ознайомилася та дослідила архітектурні споруди які стоворювалися в ренесаському стилі . Мене вразила їхня краса та історія .
Я вважаю що ознайомившись з моєю презинтацією ви дізналися більше про архітектуру Львова.
Висновок
історію проникнення європейського Ренесансу на українські землі ,
причину , із– за якої Львів відбудовували у ренесанському стилі
архітекторів що відіграли велику роль у відбудовуванні
Я ознайомилася та дослідила архітектурні споруди які стоворювалися в ренесаському стилі . Мене вразила їхня краса та історія .
Я вважаю що ознайомившись з моєю презинтацією ви дізналися більше про архітектуру Львова.
Висновок
Слайд #27
Ренесансна архітектура Львова
http://septima.net.ua/ukr/statii/renescansnaya-arkhitektura-lvova-4-4
Культура України кінця ХIV- першої половини ХVIІІ ст.
Високий замок http://travellviv.com/uk_vysokuy_zamok.html
Фотопроект Николая Кравцова «Моменти з минулого Львова», старинные фото города и наши дни. http://www.archdesignfoto.com/
Фотографії старого Львова http://photo-lviv.in.ua/ploscha-rynok-sertse-lvova/
http://old.lviv.ua/fotografii_starogo_lvova_3.php
Використані джерела
http://septima.net.ua/ukr/statii/renescansnaya-arkhitektura-lvova-4-4
Культура України кінця ХIV- першої половини ХVIІІ ст.
Високий замок http://travellviv.com/uk_vysokuy_zamok.html
Фотопроект Николая Кравцова «Моменти з минулого Львова», старинные фото города и наши дни. http://www.archdesignfoto.com/
Фотографії старого Львова http://photo-lviv.in.ua/ploscha-rynok-sertse-lvova/
http://old.lviv.ua/fotografii_starogo_lvova_3.php
Використані джерела
Слайд #28
Вікторина
Слайд #29
Після якої події в Україну поступово проникає і поширюється Європейський Ренесанс ?
після розпаду єдиної Речі Посполитої
після утворення єдиної Речі Посполитої
після підписання Люблінської унії в 1569 р.
Питання 1
після розпаду єдиної Речі Посполитої
після утворення єдиної Речі Посполитої
після підписання Люблінської унії в 1569 р.
Питання 1
Слайд #30
Яка причина відбудови Львова в ренесанському стилі?
відбувся повінь
жителі міста прагнули зробити львів найкрасивішим
виникла пожежа
Питання 2
відбувся повінь
жителі міста прагнули зробити львів найкрасивішим
виникла пожежа
Питання 2
Слайд #31
Які архітектори зіграли провідну роль в 2-й пол. XVI ст.?
Петро Барбон, Павло Римлянин
Іван Римлянин , Петро Італієць
Костянтин Корнякт, Данило Барбон
Питання 3
Петро Барбон, Павло Римлянин
Іван Римлянин , Петро Італієць
Костянтин Корнякт, Данило Барбон
Питання 3
Слайд #32
Львів планувався по-новому. Що середньовічного зберігалося в архітектурі ?
Зберігалося тільки середньовічне розміщення центру –ринкова площа з ратушею
Зберігся «Новий замок»
Зберіглося розміщення парку
Питання 4
Зберігалося тільки середньовічне розміщення центру –ринкова площа з ратушею
Зберігся «Новий замок»
Зберіглося розміщення парку
Питання 4
Слайд #33
Що зображено на малюнку?
Чорна кам'яниця
Площа Ринок
Площа Галицька
Питання 5
Чорна кам'яниця
Площа Ринок
Площа Галицька
Питання 5
Слайд #34
Яким правом диктувалася специфіка розміщення будинків на площі Ринок?
правом на положення будинка
магдебурзьким правом
Питання 6
правом на положення будинка
магдебурзьким правом
Питання 6
Слайд #35
Які два різновида « зіткнулися » у Львові?
польський та німецький
французький і польський
італійський та німецький
Питання 7
польський та німецький
французький і польський
італійський та німецький
Питання 7
Слайд #36
На скільки частин членувався будинок ?
на 3 частини
на 4 частини
на 2 частини
Питання 8
на 3 частини
на 4 частини
на 2 частини
Питання 8
Слайд #37
Що зображено на фото?
Відповідь:
Фото-опитування
Відповідь:
Фото-опитування
Слайд #38
Чорна кам'яниця
Слайд #39
Що зображено на фото?
Відповідь:
Фото-опитування
Відповідь:
Фото-опитування
Слайд #40
Будинок Корнякта
Слайд #41
Що зображено на фото?
Відповідь:
Фото-опитування
Відповідь:
Фото-опитування
Слайд #42
Каплиця Трьох Святителів
Слайд #43
Що зображено на фото?
Відповідь:
Фото-опитування
Відповідь:
Фото-опитування
Слайд #44
Вежа Корнякта
Слайд #45
Що зображено на фото?
Відповідь:
Фото-опитування
Відповідь:
Фото-опитування
Слайд #46
Каплиця Кампіанів
Слайд #47
Що зображено на фото?
Відповідь:
Фото-опитування
Відповідь:
Фото-опитування
Слайд #48
Каплиця Боїмів
Слайд #49
Ні , ти відповів невірно!
Слайд #50
Так, це правильна відповідь!