- Головна
- Готові шкільні презентації
- Презентація на тему «Картини Рубенса»
Презентація на тему «Картини Рубенса»
297
Слайд #1
«Картини Рубенса»
виконала:
Саєнко Ольга
учениця 11 класу
виконала:
Саєнко Ольга
учениця 11 класу
Слайд #2
Пітер Пауль Рубенс (1577-1640) -фламандскій живописець, як ніхто інший втілив рухливість, нестримну життєвість і чуттєвість європейського живопису епохи бароко.
З 1589 жив в Антверпені, де отримав всебічне гуманітарну освіту. Рано присвятивши себе живопису, вчився (з 1591) у Тобіаса Верхахта, Адама ван Ноорта, Отто ван Вееніуса. У 1600-1608 Рубенс побував в Італії, де вивчав твори Мікеланджело, живописців венеціанської школи, Караваджо. Повернувшись в Антверпен, Рубенс зайняв місце головного придворного живописця правительки Фландрії інфанти Ізабелли Австрійської. Уже в його перших після повернення картинах проявилося прагнення до переробки італійських вражень в дусі національних художніх традицій.
З 1589 жив в Антверпені, де отримав всебічне гуманітарну освіту. Рано присвятивши себе живопису, вчився (з 1591) у Тобіаса Верхахта, Адама ван Ноорта, Отто ван Вееніуса. У 1600-1608 Рубенс побував в Італії, де вивчав твори Мікеланджело, живописців венеціанської школи, Караваджо. Повернувшись в Антверпен, Рубенс зайняв місце головного придворного живописця правительки Фландрії інфанти Ізабелли Австрійської. Уже в його перших після повернення картинах проявилося прагнення до переробки італійських вражень в дусі національних художніх традицій.
Слайд #3
Картини Рубенса: «Персей звільняє Андромеду»
Своєю променистої палітрою Рубенс в картині прославляє рицарську доблесть героя, який переміг морське чудовисько, в жертву якому призначалася Андромеда. Рубенс оспівує велику силу любові, преодолевающую перешкоди. У люті застигло особа Медузи, що вражає дракона смертоносним поглядом. Грізно виблискує метал обладунків Персея. Радісно збуджений торжествуючий могутній Пегас. Легко і стрімко летить богиня перемоги Вікторія, що вінчає Персея лавровим вінком. Яскраво-червоний колір плаща Персея, холодне срібло його лат контрастують з теплим ніжним тоном тіла Андромеди, точно зітканого зі світла, оточеного ореолом виблискуючих золотого волосся. Мерехтливі плями світло-жовтого, рожевого, червоного і блакитного - розвіваються одягу, об'єднані золотистим подмалевком, утворюють єдиний злитий барвистий потік, породжують атмосферу тріумфу.
Своєю променистої палітрою Рубенс в картині прославляє рицарську доблесть героя, який переміг морське чудовисько, в жертву якому призначалася Андромеда. Рубенс оспівує велику силу любові, преодолевающую перешкоди. У люті застигло особа Медузи, що вражає дракона смертоносним поглядом. Грізно виблискує метал обладунків Персея. Радісно збуджений торжествуючий могутній Пегас. Легко і стрімко летить богиня перемоги Вікторія, що вінчає Персея лавровим вінком. Яскраво-червоний колір плаща Персея, холодне срібло його лат контрастують з теплим ніжним тоном тіла Андромеди, точно зітканого зі світла, оточеного ореолом виблискуючих золотого волосся. Мерехтливі плями світло-жовтого, рожевого, червоного і блакитного - розвіваються одягу, об'єднані золотистим подмалевком, утворюють єдиний злитий барвистий потік, породжують атмосферу тріумфу.
Слайд #4
«Союз Землі і Води»
Рубенс написав цю картину по поверненню на батьківщину з Італії. Вона зображує алегоричну сцену союзу Землі, яку уособлює чуттєво прекрасна богиня Кібела, що тримає в руці ріг достатку, наповнений плодами, і Води - морського бога Нептуна з грізним тризубцем, повного енергії і сили. Союз Землі і Води освячує крилата Вікторія, яка покладає золоту корону на голову богині. Власне, у грецькій міфології богиня фрігійського походження Кибела є уособленням регулюючого, упорядочивающего стихійні природні сили початку. Сучасники Рубенса вважали, що художник зобразив союз міста Антверпена з річкою Шельдой, тобто союз торгівлі і морських доріг - запорука і символ процвітання Фландрії.
Рубенс написав цю картину по поверненню на батьківщину з Італії. Вона зображує алегоричну сцену союзу Землі, яку уособлює чуттєво прекрасна богиня Кібела, що тримає в руці ріг достатку, наповнений плодами, і Води - морського бога Нептуна з грізним тризубцем, повного енергії і сили. Союз Землі і Води освячує крилата Вікторія, яка покладає золоту корону на голову богині. Власне, у грецькій міфології богиня фрігійського походження Кибела є уособленням регулюючого, упорядочивающего стихійні природні сили початку. Сучасники Рубенса вважали, що художник зобразив союз міста Антверпена з річкою Шельдой, тобто союз торгівлі і морських доріг - запорука і символ процвітання Фландрії.
Слайд #5
«Туалет Венери»
Надалі художник у своїй творчості неодноразово звертався до образу богині любові і краси Венери при створенні картин історико-міфологічного жанру. Після повернення в 1608 році в Антверпен Рубенс став придворним художником іспанської дами Нідерландів. Слава живописця Рубенса швидко зростала. Численні замовлення спонукали Рубенса організувати мальовничу майстерню, в якій стали працювати найкращі художники країни. Своїми графічними роботами Рубенс формував національну школу граверів.
Надалі художник у своїй творчості неодноразово звертався до образу богині любові і краси Венери при створенні картин історико-міфологічного жанру. Після повернення в 1608 році в Антверпен Рубенс став придворним художником іспанської дами Нідерландів. Слава живописця Рубенса швидко зростала. Численні замовлення спонукали Рубенса організувати мальовничу майстерню, в якій стали працювати найкращі художники країни. Своїми графічними роботами Рубенс формував національну школу граверів.
Слайд #6
«Сад любові »
Рубенс пише Олену в образі кількох жінок в картині «Сад любові», картині, немов наповненою сміхом і вигуками молодих пар, які зібралися в парку, шелестом шовкових суконь, трепетом світла і повітря. Блакитні, жовті, рожеві, червоні тони дані Рубенсом в співвідношеннях один з одним в тонких і багатих відтінках; вони підпорядковуються основним сріблясто-перловому або теплому оливковій. Ніжні блакитні тіні, легко моделюють обсяги, червонуваті рефлекси, ковзаючі і спалахують, наповнюють форми трепетом життя, художник підкреслює силу одних тонів і м'якість інших.
Рубенс пише Олену в образі кількох жінок в картині «Сад любові», картині, немов наповненою сміхом і вигуками молодих пар, які зібралися в парку, шелестом шовкових суконь, трепетом світла і повітря. Блакитні, жовті, рожеві, червоні тони дані Рубенсом в співвідношеннях один з одним в тонких і багатих відтінках; вони підпорядковуються основним сріблясто-перловому або теплому оливковій. Ніжні блакитні тіні, легко моделюють обсяги, червонуваті рефлекси, ковзаючі і спалахують, наповнюють форми трепетом життя, художник підкреслює силу одних тонів і м'якість інших.
Слайд #7
«Виявлення немовляти Еріхтонія »
Цар Афін, якого народила богиня землі Гея від пролилася насіння бога ковальських справ і майстрів Гефеста. Вихований Афіною, яка передала немовляти в закритому ящику дочкам Кекропса - Герс, Аглаври і Пандроси. Вона заборонила дівчатам заглядати в ящик, так як Еріхтоній мав нижню половину тіла зміїну (або був оповитий змією). Царівни порушили цю заборону і відкрили ящик. Аглавра і Герса за це були вражені безумством і покінчили із собою, кинувшись з акропольських скелі. Після цього Афіна сама виховала Еріхтонія у своєму храмі. Афіна дала йому при народженні в кільці краплі крові Горгони (дві краплі життя і смерті). Його зображували у вигляді змії поруч з Афіною. Подорослішавши, Еріхтоній вигнав з країни амфіктіоніі і запанував в Афінах.
Цар Афін, якого народила богиня землі Гея від пролилася насіння бога ковальських справ і майстрів Гефеста. Вихований Афіною, яка передала немовляти в закритому ящику дочкам Кекропса - Герс, Аглаври і Пандроси. Вона заборонила дівчатам заглядати в ящик, так як Еріхтоній мав нижню половину тіла зміїну (або був оповитий змією). Царівни порушили цю заборону і відкрили ящик. Аглавра і Герса за це були вражені безумством і покінчили із собою, кинувшись з акропольських скелі. Після цього Афіна сама виховала Еріхтонія у своєму храмі. Афіна дала йому при народженні в кільці краплі крові Горгони (дві краплі життя і смерті). Його зображували у вигляді змії поруч з Афіною. Подорослішавши, Еріхтоній вигнав з країни амфіктіоніі і запанував в Афінах.
Слайд #8
«Голова Медузи»
Вивчаючи в першу половину свого життя зразкові твори першокласних італійських майстрів епохи Відродження, Рубенс брав від кожного з них і назавжди засвоїв собі прийоми і якості, гідні наслідування: від Тиціана і Паоло Веронезе він запозичив блиск і життєвість колориту, розігруючи у своїх картинах як би цілі симфонії фарб; від Мікеланджело - потужність фігур і енергійність руху, переважно драматичного; від Леонардо да Вінчі і Рафаеля - досконалість малюнка і ясність композиції; від Корреджо і Караваджо (на основі знаменитого твору якого і написана ця картина «Голова Медузи») - пластичність форм і мистецтво світлотіні; від усіх разом - постійне прагнення до вивчення натури, яким би не був сюжет.
Вивчаючи в першу половину свого життя зразкові твори першокласних італійських майстрів епохи Відродження, Рубенс брав від кожного з них і назавжди засвоїв собі прийоми і якості, гідні наслідування: від Тиціана і Паоло Веронезе він запозичив блиск і життєвість колориту, розігруючи у своїх картинах як би цілі симфонії фарб; від Мікеланджело - потужність фігур і енергійність руху, переважно драматичного; від Леонардо да Вінчі і Рафаеля - досконалість малюнка і ясність композиції; від Корреджо і Караваджо (на основі знаменитого твору якого і написана ця картина «Голова Медузи») - пластичність форм і мистецтво світлотіні; від усіх разом - постійне прагнення до вивчення натури, яким би не був сюжет.
Слайд #9
«Суд Паріса »
Меркурій, чий червоний плащ злегка колише вітер, призвів до Парису трьох богинь: Юнону з павичем, Венеру з Купідоном і Мінерву, яку можна дізнатися по шолому і щиту з головою Горгони. Прикрашені коштовностями і майже голі, жінки стоять перед пастухом Парісом, що тримає золоте яблуко, яке він за велінням богів повинен присудити найкрасивішій з трьох богинь. У цій картині раннього періоду творчості Рубенс зобразив один з найпопулярніших міфологічних сюжетів з яскравістю і пишністю, типовими для стилю бароко.
Меркурій, чий червоний плащ злегка колише вітер, призвів до Парису трьох богинь: Юнону з павичем, Венеру з Купідоном і Мінерву, яку можна дізнатися по шолому і щиту з головою Горгони. Прикрашені коштовностями і майже голі, жінки стоять перед пастухом Парісом, що тримає золоте яблуко, яке він за велінням богів повинен присудити найкрасивішій з трьох богинь. У цій картині раннього періоду творчості Рубенс зобразив один з найпопулярніших міфологічних сюжетів з яскравістю і пишністю, типовими для стилю бароко.
Слайд #10
«Німфи, переслідувані фавнами»
Інша назва картини «Діана і німфи, заскочені сатирами». Фавн, в античній міфології, представляється або в образі Пана, або в образі Сілена або Марсія, його діти фавни - в образі Панісков. Фавна, його дочка (або дружина), являє собою жіночу іпостась названого бога. Подібно Фавну, вона була речей богинею і називалася фату; в той же час вона належала до числа богинь жіночого продуктивного початку і, як така, ототожнювалася з Майєю.
Інша назва картини «Діана і німфи, заскочені сатирами». Фавн, в античній міфології, представляється або в образі Пана, або в образі Сілена або Марсія, його діти фавни - в образі Панісков. Фавна, його дочка (або дружина), являє собою жіночу іпостась названого бога. Подібно Фавну, вона була речей богинею і називалася фату; в той же час вона належала до числа богинь жіночого продуктивного початку і, як така, ототожнювалася з Майєю.
Слайд #11
«Три Грації»
З 1630-х років почався пізній період художньої діяльності Рубенса. Живописець став нерідко писати картини невеликого формату, що несуть відбиток його особистих переживань. Сприйняття світу художником стало глибше, спокійніше. Композиції придбали стриманий і врівноважений характер. Часто у творах Рубенса стали звучати відверто-інтимні ноти. Так, в картині «Три грації» художник зобразив свою молоду дружину Олену Фаурмент в образах античних богинь.
З 1630-х років почався пізній період художньої діяльності Рубенса. Живописець став нерідко писати картини невеликого формату, що несуть відбиток його особистих переживань. Сприйняття світу художником стало глибше, спокійніше. Композиції придбали стриманий і врівноважений характер. Часто у творах Рубенса стали звучати відверто-інтимні ноти. Так, в картині «Три грації» художник зобразив свою молоду дружину Олену Фаурмент в образах античних богинь.
Слайд #12
Портрети сім'ї Рубенса
Автопортрет з Ізабеллою Брант, 1609
Дочка Клара, 1618
Олена Фурман
(«Шубка», ок. 1638)
Автопортрет з Ізабеллою Брант, 1609
Дочка Клара, 1618
Олена Фурман
(«Шубка», ок. 1638)
Слайд #13
Своячка Сусанна
(«Солом'яний капелюшок»)
Олена Фурман з дітьми
(«Солом'яний капелюшок»)
Олена Фурман з дітьми
Слайд #14
Дякую за увагу!!!